A neves feltaláló 1862-ben, a mai Csehország területén látta meg a napvilágot. Édesapja üveggyár-tulajdonosként igen sok időt töltött a csiszolóműhelyében. A kis Daniel pedig nagy érdeklődéssel figyelte, ahogy apja az üveget megmunkálja. Amikor felnőtt, úgy gondolta, hogy az apja által alkalmazott technológia igencsak elavult, így elkezdett a kristályok megmunkálásának automatizálásán és finomításán dolgozni.
Ez a cél motiválta, amikor 1883-ban Bécsbe látogatott a Nemzetközi Elektrotechnikai Kiállításra, ahol szemügyre vette Edison, Siemens és más nagy hírű felfedezők elektromos készülékeit. Az itt látott technikák alapos vizsgálata inspirálta Swarovskit egy új kristályvágó gép kifejlesztésére, amelynek segítségével a kézi megmunkálás egy olyan, gyorsan és pontosan dolgozó készülékkel váltható fel, amellyel kifogástalan munkát lehet végezni. Céljának eléréséért időt és energiát nem kímélve éveken át szüntelenül munkálkodott. Így elkészült találmányát, a csiszológépet 1892-ben szabadalmaztatta, majd három év múlva sógorával megalakította saját cégét, amelyet a Daniel Swarovski & Co. névvel fémjeleztek. Mivel a csiszoláshoz energiára és nagy mennyiségű vízre volt szükség, ennek megfelelően választották ki székhelyüket. A cég központja azóta is a tiroli Wattensben üzemel.
Daniel Swarovski magánéletéről meglehetősen keveset tudunk. Feltehetően a húszas évei elején megházasodott, és három fia született: Wilhelm, Friedrich és Alfred, akik apjuk nyomdokait követve különböző módszerekkel próbálták még magasabb színvonalra emelni a gyártási eljárást. Az 1900-as évek elején a jól jövedelmező üzlet nyereségéből a Swarovski család felépítette első villáját.
Pár évvel később – az építőiparban napjainkban is közismert – Tyrolit csiszolókorong segítségével végezték a munkát. 1919-ben jegyeztették be első védjegyüket. Sikert sikerre halmozva folytatták a fejlesztéseket. Kísérletezni kezdtek fényvisszaverő hatású felületek létrehozásával, majd pár év múlva megjelentek a csillogó kristállyal díszített ruhák, amelyek mára már hétköznapi öltözetnek számítanak. Daniel legidősebb fia, Wilhelm Swarovski 47 évesen egy újfajta csiszolási eljárással távcsövet készített, ami a második világháború után a Swarovski Optik megalakulását tette lehetővé.
Daniel Swarovski 1956-ban, 94 évesen fejezte be földi pályafutását, munkáját három fiára hagyva.
A vállalat azóta is töretlen sikerrel halad előre számos iparágban, úgymint: ékszerek és kiegészítők gyártása (Swarovski), kristálycsiszoló és -vágó eszközök gyártása (Tyrolit), drágakövek forgalmazása (Signity), valamint optikai eszközök, távcsövek gyártása (Swarovski Optik).
Napjainkban már mindenki megtalálja a számára megfelelő terméket a Swarovski kínálatában, legyen szó tehetősebbekről vagy kevésbé vagyonos emberekről. Az Armani, a Lindt, a Philips, a Bosch, a Mercedes és még sok világhírű cég elmondhatja magáról, hogy Swarovskival karöltve közös terméket dobtak a piacra. Luxustermékei közül nagy sikert aratott az az iPhone-tok, amelyet több mint ezer eredeti Swarovski kristály díszít, és amelyről – többek között – a Simpson család közismert szereplői kacsintanak vissza. A telefontartót „már” 38 ezer forinttól haza lehet vinni.
Igazi luxusrajongóknak találták ki azt a csocsóasztalt, amelyen 18 ezer kristály csillog, de egyedi kérés alapján akár arannyal is bevonják. A legolcsóbb változata 4 millió forintnál kezdődik. Tekintettel arra, hogy az asztal nincs plexivel beborítva, csak a játékszabályokat betartva lehet csocsózni rajta. Tehát többek között tilos pörgetni és a labdához nyúlni, ha hosszú ideig szeretnénk még használni.
Nem véletlen, hogy a világ legértékesebb slusszkulcsait is a Swarovskihoz kötik. Azokra a vastagabb pénztárcájú vásárlókra gondoltak a fejlesztők, akik a pár százezertől a több millió forintig terjedő összegeket sem sajnálják kiadni azért, hogy egyedi, nívós, kézzel készített, távirányítóval ellátott, akár még USB-vel is felszerelt Swarovski kövekkel díszített slusszkulccsal indítsák be a Ferrarijukat vagy a Mercedesüket.
A Swarovski céget napjainkban a család negyedik és ötödik generációja vezeti, több mint százéves töretlen sikerük titka pedig a folyamatos innovációra való törekvés, az újabb és újabb célok kitűzése és a munka szeretete, amely együttesen biztosíthatja a fejlődést, hogy az álmok valósággá váljanak – akárcsak a Swarovski család életében.