Városi Ferenc 18 évesen lett órás. Akkori romos műhelyébe, amely ma a cég központja, néhány szerszámmal költözött be, de senki nem tudta volna lebeszélni, hogy vállalkozzon. Az első sikereket az hozta meg számára, hogy olyan munkákat is elvállalt, amit más szakmabeliek nem. Egy idő után híre ment a fiatal órásmesternek, aki nem ismeri a lehetetlen, így a környék is felfedezte magának. Pár év múlva már csak több hónapos határidőre tudott munkát vállalni. Emigráns bátyja segítségével a ’70-es és ’80-as években több alkalommal is kijutott svájci, francia, német óragyárakba, ahonnan rengeteg tapasztalattal és néhány itthon nélkülözött alkatrésszel tért haza. A külföldön töltött idő, a „fehér asztal” melletti beszélgetések is segítették abban, hogy a szakmai jövőképét reálisan tudja felrajzolni. És hogy mennyire fontos volt a jó realitásérzék, az csak most, több évtized után visszatekintve látszik igazán: „megfelelő ritmusú, kiszámított lépések” – ahogy Városi Ferenc jellemzi a cége fejlődését.
Amikor Svájcban és Németországban a mechanikus szerkezeteket leváltó kvarcórák piacra kerülése és az ázsiai versenytársak felemelkedése miatt az óragyárak elkezdték kongatni a vészharangot, látszott, hogy váltani kell. Így a rendszerváltás már abban az elhatározásban találta a világjárt órásmestert, hogy nem pusztán kereskedni, hanem gyártani kell, önálló márkát kell építeni. Nem támaszkodhatott mesés örökségre, sem privatizált közvagyonra, felgyűrte az ingujját, és nekiállt maga. Kezdetektől megvetette a törvénytelen haszonszerzési manővereket, és nem forgalmazott csempészárut sem, amiből oly sokan megtollasodtak a rendszerváltást követő években, így a siker lassan jött. De jött. Hosszú előkészítés után 1994-ben Városi Ferenc megalkotta az Astront. Márkajelzésül a betlehemi csillagot választotta.
A magyar piac árérzékenysége miatt a koncepció lényege az volt, hogy elérhető áron komoly minőséget nyújtson. Az Astron órák elmúlt 17 évben fejlesztett óragenerációinak sikere és az eladási mutatók bizonyítják, hogy a minőség mint cél kompromisszumok nélküli megvalósítása nem lehetetlen. A cég néhány év alatt márkacsoporttá fejlődött, és piacra dobta a vékonyabb pénztárcájú vásárlókat megszólító Merion és Cardy márkanevű „népórákat”. 2007-ben felvásárolta legnagyobb konkurensét, a Tiko Time óramárkát gyártási jogaival és piacával együtt. Az Astron órák a magyaros ízlésvilágot figyelembe véve, de a legfejlettebb technika felhasználásával készülnek, immár közel 600 modellt kínálva.
Hasonlóan számos más iparághoz, az óragyártásra is igaz, hogy a különböző óramárkákban azonos modulok vannak. Az egyes márkák közti különbséget a formák, a vízhatlanság, a bőrbarát tulajdonságok, a kereskedelmi vetületet tekintve pedig a márka neve, a reklám és a marketing határozzák meg. Városi Ferenc célja az, hogy az Astron márka összes modelljében a vásárlók felfedezzék a minden részletre kiterjedő szakmai igényességet, az egyediséget, a márkatervezők elkötelezettségét, a szakma szeretetét és azt a megbecsülést, amellyel a cég az Astron óramárka kedvelőinek – úgy érzi – tartozik. (www.astron-watch.com)