Ha valaki azon kapja magát, hogy órákat tölt el a képernyő előtt, és morcos madarakat csúzlizva lövöldöz különböző építményeket, akkor megnyugodhat: ezzel nincs egyedül. Manapság ugyanis milliók töltik szabadidejüket hasonlóképpen, a kisunokától kezdve az üzletemberen át a nagypapáig. Az Angry Birds (Mérges madarak) játékot több mint 500 milliószor töltötték le az elmúlt három évben, annak ellenére, hogy nem ingyenes. Ezzel minden idők legtöbbször letöltött és legnépszerűbb játéka lett, holott a cég először úgy gondolta, már az is siker lesz, ha csak 100 ezer darabot képesek lesznek eladni belőle.
Az amúgy már több játékot is piacra dobó Rovio marketingvezetője, Peter Vesterbacka akkor kezdte érezni, hogy a játék befutott, amikor az utcán egyre többen felismerték, és fotózkodni akartak vele. Bár már az is sejtetett valamit, hogy az ingyenesen kiadott teszttelefonokat a tesztelők nem bírták letenni, és nem is akarták visszaadni.
A madarak világhódító útja akkor indult, amikor Vesterbacka egyik munkatársa készített egy játékot, amelyben a ma már ismert figurák szerepeltek. Ez nem bizonyult életképesnek, azonban a madarakba mindenki beleszeretett, így elhatározták, hogy készítenek egy játékot a morcos madarak köré. Azóta az Angry Birds jelenséggé vált, Peter Vesterbacka pedig a Time magazin százas listájának hetedik helyén landolt 2011-ben Mark Zuckerberg mögött, egy hellyel megelőzve Angela Merkel német kancellár asszonyt. Azóta az egyik figura után Mighty Eagle-nek (Sasgórénak) hívják a munkahelyén, sőt már a névjegykártyáján is ez szerepel.