Ma már, ha egy kuncsaft új órát szeretne, az órás nem szégyelli azt mondani neki: válasszon magyart! De nem volt ez mindig így. Az Astron órákat 1995-ben kezdték el gyártani egy magyar órás család szellemi termékeként. Hit, tudás és vállalkozó szellem kellett az induláshoz. Városi Ferenc, az alapító, tisztában volt vele, hogy az órajavítás hosszú távon nem jövedelmező. Mélységesen szerette azonban a szakmáját, így figyelme a gyártás felé fordult. Svájci, német és francia óragyárakban dolgozott, ahol megtanulta, ami a szakmából megtanulható, és úgy érezte: társaival elég kreatívak ahhoz, hogy létrehozzanak, felépítsenek egy saját márkát. Egy magyar óramárkát. Egy olyat, amely kifejezi alkotóinak szemléletét, értékrendjét, a világhoz való viszonyát. Az ő márkájuk legyen megbízható, legyen tartós, legyen szép, vonalaiban érvényesüljön az állandóság és a folyamatos megújulás! Tudták, hogy az ő piacuk az első időben csak Magyarország, esetleg még a határhoz közel eső térségek. A hazai piacon olyan emberek élnek, akik keményen dolgoznak, tartós és értékes használati tárgyakra vágynak, ezért jól meg kell gondolniuk, mire mennyi pénzt adnak ki. Ma már nyitnak német nyelvterület felé is. Az óramárka neve és a jelképe, Astron, a betlehemi csillag, amelynek bibliai örökérvényűsége szinkronban van szakmai tisztességükkel és emberi hitükkel. Bő másfél évtizeddel a cég születése után alapítói már biztosak abban: életképes és tartós vállalkozást hoztak létre. Jelenleg mintegy 300 Astron-modell kapható. Az Astron lassacskán márkacsaláddá is bővült: megalkottak két olcsóbb, de a minőséget továbbra is szavatoló márkát, a Meriont és a Cardyt. 2007-ben pedig megvásárolták melléjük a Tiko Time-ot.
Tartós, de megfizethető
A gyártók találkoztak már 15 éve kiválóan működő Astron órákkal, amelyeknek még a tokozatán sem látszott a kopás. Ez a visszaigazolás az Astron kiváló szervizhálózatán keresztül jutott el hozzájuk. Igen, képesek „élete végéig” gondozni egy-egy kedvenc órát. Ha egy 10 éves Astron órán szükséges üveget, mutatót cserélni, elég egy telefon az órástól vagy az óra tulajdonosától, és máris küldik a szükséges alkatrészt. Sok ember szeretne komoly órát, a kirakat előtt azonban rá kell döbbennie, hogy nincs 120 ezer forintja egy évszázados múltú, patinás márkára. Aki azonban 20-30 ezer forintért az Astront választja, csaknem ugyanazt kapja. A kvarcórák megjelenése óta új jelentést kapott a minőség fogalma. A szerkezet minőségében kevesebb a különbség, mint hajdan, a mechanikus „ketyegő” órák világában, annál több az esztétikumban: a kidolgozottságban, a formák gazdagságában, a karcsat és a tokozat anyagában, ezek tartósságában. Egy óra több kell, hogy legyen puszta kronométernél. Egy márkának szinkronban kell lennie a mindig változó divattal és a márka legmélyebb, leginkább időtálló arculati elemeivel. Mindez úgy, hogy a folyton dráguló anyagok világában az óra megfizethető maradjon a megcélzott középrétegek számára. Egyes modelljeinél az Astron is használja például a zafírüveget, amely csak gyémánttal karcolható: első pillantásra úgy néz ki, mintha nem is lenne üvege az órának. Az Astron nyitott a nagyvilágra, de közben éber figyelemmel kíséri saját piacának rezdüléseit. Úgy alakítja a kínálatot, hogy mindenki úgy érezhesse: megtalálta, amit keresett.