Aforgalom – az üzemanyag-értékesítést kivéve – 2,9 százalékot zuhant az elmúlt tizenkilenc hétben egészen január 3-ig, és ez a mérték csak a hathetes karácsonyi vásárlási láz idejére szállt 0,3 százalék alá – olvasható a nyilatkozatban. A Tesco hangsúlyozta: mindezek ellenére az online vásárlások, valamint a friss élelmiszer és az általános kereskedői szektor jól teljesítettek az ünnepek alatt is. Az áruházlánc továbbra sem adja fel: a Tesco 2014 harmadik negyedévében átfogó fejlesztésekbe kezdett, amelyektől a kereskedelmi teljesítményük jelentős erősödését várják a közeljövőben – mondta Dave Lewis vezérigazgató (képünkön). Majd hozzátette: „Biztos vagyok benne, hogy a változások következményei jelentőségteljesek lesznek minden részvényes számára, most viszont fontos a helyzet valóságával szembesülniük.” (Lewis, habár még csak három hónapja felel a Tesco globális ügyeiért, de már most egy nagy horderejű könyvelési botrány és egy bennfentes információs gyanú is beárnyékolja tevékenységét.)
Ami pedig a szervezeti változásokat illeti: a brit–ír régióba új igazgatót neveztek ki és bejelentették negyvenhárom „profitot nem termelő üzlet” bezárását is (hazai vonatkozásban – talán nem véletlen egybeesés –, hogy idén februárban tizenhárom boltjára tesz lakatot a cég). A slankítástól évi 250 millió font, azaz mintegy 100 milliárd forintnyi megtakarítást várnak majd. A bejelentések megtették a hatásukat: aznap a Tesco részvényei 5 százalékot emelkedtek a tőzsdén, röviddel a piacra dobásuk után.
Rahul Sharma kiskereskedelmi szakértő, a Neev Capital befektetési tanácsadó cég alapítója, az eredményeket „meglehetősen biztatónak” nevezte, de tartózkodott attól a kijelentéstől, hogy ők javasolták volna a változtatásokat az áruházláncnak. A britek jó szokása, hogy karácsonykor rendszerint kényeztetik magukat, így ezek az eladások nem feltétlen tükröznek valós tendenciákat – magyarázta Sharma a CNBC-nek.