Adam Opel Párizsból hazatérve 1862-ben megalapította saját varrógépüzemét szülővárosában, a Frankfurt melletti Rüsselsheimben. 1866-ban a porosz–osztrák háború miatt megnőtt az igény a katonaruhák iránt, ami kedvezett a varrógépek gyártóinak. Az ebből származó jövedelmet Adam Opel arra használta fel, hogy betörjön a járműgyártás területére: 1884-től elindult az Opel kerékpárok gyártása. Az időközben megszületett öt Opel fiú lelkesen vette ki részét ebből az üzletágból: számos kerékpárversenyen indultak el a nevüket viselő bicikliken. A több száz megnyert futam reklámerejű diadalainak eredményeképpen a német kerékpárgyártók között az Opel hamar vezető szerepre tett szert, majd a világ legnagyobb kerékpárgyártójává lépett elő. A siker egyik titka a rendkívül széles kínálat volt – a korabeli Opel kerékpár-katalógusok elképesztő modellpalettát vonultattak fel: kerékpár lánchajtással, kerékpár lánchajtás nélkül, kerékpár csomagszállításra, kerékpár hölgyeknek, kerékpár férfiaknak, tandemkerékpár, versenykerékpár stb. Amikor a cég 1937-ben a csúcson értékesítette ezt az üzletágat, már több mint 2,6 millió bicikli gördült ki a gyárkapun.
Keresd a nőt
Fiai támogatása mellett felesége, Sophie Opel volt az, akiben az alapító nélkülözhetetlen segítőtársra talált. A család példamutató gondviselésén túl ő végezte a cég könyvelését, számolta a béreket, ő határozta meg a vezetőség személyi összetételét, és ügyelt a műhelyek tisztaságára. Kiváló üzleti érzékét dicséri, hogy férje 1895-ös halálát követően támogatta az újabb profilváltást: 1899-től az Opel-termékek palettáján megjelentek az autók és motorbiciklik is.