Gulyás László, a DBR Metró Kft.-nek – a project beruházójának – ügyvezetője
lapunknak elmondta: nem gondolja, hogy mást kellene tenni, mint amit a metróval
kapcsolatban eddig elgondoltak és elvégeztek. Mindenképpen a megvalósításra szavaz,
a project előkészítését már majdnem teljesen befejezték 900 millió forint elköltésével.
Még további 900 millió szükséges az elkövetkezendő két hónapban. Ők nem a kormánnyal
való szembeszállás, hanem a metró és a város miatt a terv megvalósítását támogatnák.
Gulyás szerint ez nem politikai kérdés. "Nem hallottam helytálló szakmai érvet a
NEM megindoklására, sőt pénzügyit sem" – mondta.
Keszthelyi Tibor, a DBR Metró Kft. által megbízott tervező cég igazgatója kérdésünkre
elmondta, hogy egy ilyen sokrét? meggondolást igénylő munkát nem lehet száz százalékosan
racionális érvekkel kidolgozni. Szerinte nyilvánvalóan befolyásoló tényezők a
politikai megfontolások, ebben azonban ő maga nem kívánt állást foglalni. "Az »inkább
gát, mint metró« elgondolást, azt hiszem, nem szükséges kommentálni. Kell a gát,
de a metró is, a költségvetésbe pedig valószínűleg belefér, bár ennek mérlegelése
az illetékes szakemberek feladata, nem az enyém" – tette hozzá Keszthelyi. Tirts
Tamás, a fővárosi közgyűlés Fidesz-MDF-MKDSZ frakciójának vezetője minapi
nyilatkozatában szerencsétlen dolognak nevezte az aláírásgyűjtést, szerinte így válik
a metró politikai kampány részévé, holott szakmai kérdésről van szó. A kormány
kilátásba helyezte, hogy esetleg ebben a kormányzati ciklusban nem épül fel a létesítmény,
ha a főpolgármester politikai kérdést csinál belőle. Tirts hangsúlyozta, hogy egyelőre
nem arról van szó, hogy épüljön-e metró, hanem arról, hogy hogyan.