Szeptemberben a Heteknek nyilatkozva Jánosi Józsefné vezető légi utaskísérő
elmondta, hogy a számos lehetséges helyzetre speciális tanfolyamon készítik fel a Malév-járatok
személyzetét. Az elsődleges szempont minden esetben a gép és az utasok biztonsága. A
veszélyhelyzetekre alkalmazható előírt procedúrákat kemény gyakorlattal sajátítják
el a földi kiképzéseken. Egy nem várt válsághelyzet esetén azonban a képzettség
és a lélekjelenlét együtt számít.
Ifj. Major Tamás orvos a rendkívüli sajtótájékoztatón elmondta: biztos abban, hogy
nem a nyugtató okozta utastársa halálát, és nem gondolja, hogy szakmai hibát követett
volna el, mert a Seduxen-injekció beadása és a halál beállta között eltelt idő nem
utal a nyugtató túladagolására. Tapasztalatai szerint valószínű, hogy valamilyen
keringési rendellenesség lépett fel. A vizsgálat során egyébként bebizonyosodott,
hogy a finn fiatalember legalább egy üveg whiskyt ivott meg a fedélzeten. A férfi útitársa
később elmondta, hogy barátja hetek óta nem evett rendesen, csak alkoholt ivott,
valamint "tablettákat" és "cseppeket" fogyasztott.
Amennyiben a török orvosok által elvégzett boncolás bármilyen terhelő adatot
tartalmazna Majorra nézve, akkor a további eljárást a magyar ügyészség folytatja
le. Az orvos kijelentette: neki egy adott pillanatban döntenie kellett egy őrjöngő, közveszélyes
beteggel kapcsolatban az utasok megmentése és egy fenyegető légi katasztrófa elkerülése
érdekében. Ha nem lenne más választása, újra ezt cselekedné.
Az AFP francia hírügynökség a Hürriyet cím? török újságra hivatkozva arról tudósított,
hogy a boncoláskor a halott vérében egy Diazem nev? nyugtató nyomaira bukkantak. Ez a
fejlemény tisztázhatja a fiatal, magyar orvost.