1999. 06. 26.
A Pénzügyminisztérium (PM) – tudomásul véve a bírósági döntést,
mely által megállapítást nyert, hogy a 4-es metró megépítéséről szóló háromoldalú
szerződés a kormány, a főváros és a megbízott beruházó között érvényes –
minden észszer? tárgyalásra kész a Fővárosi Önkormányzattal. A megbeszélések
azonban csak arra irányulhatnak, hogy mi módon ne épüljön meg a Dél-Buda–Rákospalota
metróvonal – nyilatkozta egy sajtótájékoztatón Varga Mihály, a PM politikai államtitkára.
Varga fontosnak tartaná a fővárossal való jó viszony kialakítását és fenntartását
a jövőbeni beruházások sikerének érdekében. Indoklása szerint az országnak inkább
autópályára van szüksége, mint még egy metróra.
Megtudtuk, hogy az állami költségvetésnek 133 milliárd forintot kellene kiadnia a
metróra. Ebből 48 milliárdot tennének ki a felvett hitelek kamatai tizenöt évre. Az
államtitkár szerint az előző kormány olyan döntést hozott a választások előtt,
amire nem volt fedezet, és a PM akkori vezetése sem támogatta.
Gulyás László, a főváros által megbízott beruházó, a DBR Kft. vezetője lapunknak
azt nyilatkozta, hogy szerinte is tárgyalásokra van szükség. Ám ezeknek – a bírósági
döntés nyomán – arról kell szólniuk, hogy mikor és hogyan bocsátaná a kormány a
kft. rendelkezésére az építkezéshez szükséges összegeket. Elmondta, hogy az előkészítő
munkálatokat tavaly november óta sem szüneteltették, azok továbbra is folynak.
Amennyiben a kormány nem akarja teljesíteni fizetési kötelezettségeit, akkor a megbízó
újabb pert indíthat. Gulyás meglátása szerint nincs igazi akadálya az építkezésnek,
a metró mindenki javát szolgálná. Nincs érdemi indoklás a "nem"-re.
Tovább olvasná?
Ez egy cikk a hetilapból, amit online előfizetést követően belépéssel elér.
Vagy vásárolja meg a lapot az újságárusoknál.