A képen Bajnai Gábor a MÁV vezérigazgató-helyettese mutatja a szakszervezetekkel e
héten kötött megállapodást a sajtónak. "A Máv Rt-nek a dolgozókéval azonos
érdeke, hogy három sztrájkmentes éven át végre egy korszer? vasút megteremtését
dolgozzák ki, miközben a dolgozók is megtalálják számításaikat" - áll a MÁV
Rt. közleményében. A megállapodás szerint új szociális-jóléti juttatási és
intézményi koncepciót alakítottak ki a felek. A kollektív szerződés három évre
szól és érvényes lesz a MÁV Rt. jogutód társaságaiban is. A szakszervezetek
vállalják, hogy a következő három évben a munkaharc eszközeit nem alkalmazzák. A
felek aláírták a foglalkoztatáspolitikai megállapodást is, amely jelentős
védettséget biztosít a dolgozók számára az átalakulás során. Megállapodás
született a vasutasnapi jutalomról és a 4 százalékos balesetmentességi és
teljesítményjutalomról is, amelynek eredményeként összesen 16 ezer dolgozó
bérpótlékban részesül.
A Fővárosi Munkaügyi Bíróság első fokon jogellenesnek ítélte a februári
vasutassztrájk utolsó 23 óráját, mert a bíróság véleménye szerint már február
13-án megtörtént a megállapodás a Máv Rt és a három reprezentatív szakszervezet
között. A szakszervezetek a bíróság döntésével szemben fellebbezéssel élnek.
Márkus Imrével, a Vasutasok Szakszervezetének elnökével készült interjúnk: "Nem a vasutas miatt késik a vonat"