hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Az ünnepek mérlege
Karácsony: napi hat óra tévézés

2003. 01. 08.
Míg karácsony szenteste a legtöbben a Tízparancsolat első részét nézték meg a közszolgálati televízióban, a szilveszterig tartó időszakban a könnyed vígjátékokra voltak a legtöbben kíváncsiak. Aratott az RTL Klubon vetített Reszkessetek betörők 2., a Denisz, a komisz vagy a pásztorkutyákat megszégyenítő intelligenciájú Babe disznó, aki egyébként még a Tízparancsolat második részét is lekörözte – nézettség tekintetében.



A kirakat nem akadály. Médiafüggőség magyar módra Fotó: Somorjai L.

Az RTL Klub által rendelkezésünkre bocsátott AGB Hungary mérési adatai szerint a karácsonyi időszak "televíziós vetélkedőjét" az RTL Klub nyerte a tizennyolc–negyvenkilenc éves nézők között mért 35-36 százalékos összesített közönségaránnyal, míg a TV2 közel 32-35 százalékkal, az MTV közel 10-12 százalékkal szerepelt mögötte. A teljes (négyévesnél idősebb) nézőszámot figyelembe véve azonban az MTV nézettségi aránya az összes tévénéző 13-15 százalékát érinti, a két nagy kereskedelmi csatorna közönségaránya pedig "csak" 30-32 százalék (TV2), illetve 31-33 százalék (RTL Klub), ami azt jelenti, hogy az idősebb korosztály inkább a közszolgálati csatornát részesíti előnyben. 

Az MTV által rendelkezésünkre bocsátott toplistán a szilveszteri kabaréműsorok szerepelnek az első helyen több mint egymilliós súlyozott (18–49 éves korosztály) nézettséggel, az éjfél után sugárzott Szuperbuli mellett például majdnem 1,6 millióan szilvesztereztek ebből a korosztályból. Karácsony első napján 1,1 millióan (szintén súlyozott adat) látták a közel ötven évvel ezelőtt készített, az exodus történetét feldolgozó szuperprodukció, a Tízparancsolat első részét, míg a TV2-n párhuzamosan futó két – a közelmúltban készült – amerikai filmvígjáték (Paulie, illetve Ki a Télapó?) 850-880 ezer nézőt vonzott. Karácsony másnapján a csodamalac Babe története (RTL Klub) több mint egymillió főt, a hosszú ideje szüneteltetett Legyen Ön is milliomos! 860 ezer nézőt, a Tízparancsolat 2. része (MTV) 980 ezer nézőt érdekelt.

2002-ben egyébként a magyar lakosság átlagosan 10 perccel többet tévézett az előző évhez képest – ennek fő oka azonban a kábelcsatornák terjedése. A szeptember–novemberi időszakban átlagosan 257 percet töltöttek el a képernyő előtt, ez az idő karácsonykor azonban átlag hat órára gyarapodott. Az MTV, TV2, RTL Klub műsorait fejenként átlagosan egy perccel, míg a kábeltévék programjait hét perccel néztük hosszabb ideig – nyilatkozta a sajtónak Bozsonyi Károly, az AGB Hungary marketingigazgatója.


TV: lefelé nincs határ

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!