Egyelőre még kimenő jelek nélküli próbaadással jelentkezik az élesben szeptember közepén startoló EchoTV. Gulyás István vezérigazgató lapunknak elmondta: az elsősorban gazdasági információkkal szolgáló televízió a tervek szerint napi 24 órában fog sugározni, és az indulást kevesebb, mint száz alkalmazottal valósítják meg. Bár a kábelszolgáltatókkal jelenleg is folynak a tárgyalások, a műsorszórás feltételeiről egyelőre annyit tudni, hogy az idei év során várhatóan kódolatlan adást fognak sugározni, a jövő évtől kezdve viszont már csak kódoltan lesz elérhető az EchoTV. Széles Gábor, a televízió tulajdonosa még februárban úgy nyilatkozott, hogy nem a HírTV-nek szeretne konkurenciát állítani, még csak nem is hírtelevíziót szeretne pénzéből alapítani, hanem egy, az értelmiségi réteget megcélzó médiumot képzelt el.
A könnyedebb szórakozást kedvelő televíziónézőket célozza meg a Sanoma Budapest Kiadói Rt. közreműködésével induló StoryTV. Az társaság közleményben tudatta, hogy az új csatornát olyan tévés személyiségekkel és gazdasági szakemberekkel együttműködve alapítják, mint Frei Tamás, Borsány-Gyenes András, a Sport1 volt vezérigazgatója és a bankszektorban korábban vezető tisztségeket betöltő Pákozdi Sándor. Az új adó elsősorban a pletykákra, minőségi szórakozásra, a magyar és külföldi sztárvilágból származó exkluzív hírekre kívánja helyezni a hangsúlyt. A szakemberek szerint egyre inkább a szakosodó, fizetős, úgynevezett "pay TV"-k kialakulása, térnyerése várható. A digitális műsorszórás Magyarországon 2012-től váltja fel teljes egészében a jelenlegi, analóg adást; jelen pillanatban Budapesten és környékének egy részén lehet fogni arra alkalmas televíziókészülékkel.
A digitális műsorszórás bevezetésével megnyíló lehetőségek alapvetően fogják átformálni a médiapiacot – vélekedik Cseh Gabriella médiajogász, aki szerint az új technológia igen költséges, ezért Európa-szerte állami támogatással valósul meg. A digitális műsorszórás előnye a jobb kép- és hangminőség mellett az interaktivitás. Cseh Gabriella szerint az interaktív televízió olyan lehetőségeket nyújt a nézőknek, mint például a kameraállás megváltoztatása vagy a reklámblokkok átugrása. Ez utóbbi azonban komoly kérdéseket vet föl, mivel a televíziók legnagyobb bevételei világszerte a reklámokból folynak be. Cseh így a reklámtorta újraszeletelését jósolja, az e-mail reklámok és a direkt marketing terjedését tartja elképzelhetőnek.