A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) eloször próbálkozott az úgynevezett
vírusmarketing eszközével népszerusíteni a hazai turisztikai lehetoségeket. A
négyszázezer forintért készült animációs filmet egy ingyenes tárhelyre töltötték
fel a világhálón, arra számítva, hogy a felhasználók egymás között fogják majd
terjeszteni. A célközönség a 20-25 éves korosztály volt, mivel a cég egy korábbi
felmérése szerint közülük kevesen járnak a „magyar tengerre”. A közpénzbol
muködo MT Zrt. szakemberei úgy látják, a balatoni üdülésben a legnagyobb
vonzerot a szabadszex kell hogy jelentse. Legalábbis a reklámfilm tartalmából ez
derül ki.
A KFT együttes Balatoni nyár címu dalára írt „történet” lényegében egy
házasságtörést mutat be, naturalisztikus eszközökkel. A filmre a Reuters
hírügynökség is felfigyelt, Szex a csónakban címu cikkében részletesen írt a
reklámfogásról, míg a Washington Post Magyarország házasságtöréssel reklámoz
címmel értekezett a témában. Markovich Réka, a Magyar Reklámszövetség fotitkára
lapunk érdeklodésére elmondta, etikai bizottságuk egy bejelentés nyomán már
vizsgálja, hogy a film megsértette-e a reklámetikai kódexet. Ezzel kapcsolatos,
oszre várható állásfoglalásuk azonban nem von maga után szankciót, csupán
egyfajta szakmai visszajelzés. A fotitkár hozzátette: a vonatkozó törvény
értelmében Magyarországon az e-mailben terjesztett reklámok, az úgynevezett „spam”-ek
használata nem megengedett. „Ebben a konkrét esetben ugyanakkor nem a Magyar
Turizmus Zrt. terjesztette a reklámot, hanem azok az internetezok, akiknek
tetszik a reklám. Azt lehet mondani, hogy ez a fajta vírusmarketing
tulajdonképpen a jogszeruség és a jogszerutlenség határán mozog” – fogalmazott
Markovich Réka.