Annyi biztos, hogy hivatalosan január közepétől nekilódul a kampány, és erősödik az utcai jelenlét (a 13 ezer magyarországi plakáthelyből egyes információk szerint eddig 5 ezret kötöttek le a pártok), de a kampánystratégiákról csak találgatni lehet. A Hetek úgy tudja, hogy a szocialisták három ütemben nyomnák végig korteshadjáratukat. Az első menet az úgynevezett jelölti kampányoké. Mivel idén sem az időből, sem a pénzből, sem a központi mondanivalóból nem futja olyan imázskampányra, mint 2005-ben (Bátorság, Biztonság, Igazságosság), az MSZP ezzel akar arcot adni az egyéni választókörzetekben indulóknak. (Az MSZP egyébként most valószínűleg megfordítja kommunikációját, és nem az országos mondandót fűszerezi helyi ízekkel, hanem a helyi témákon lesz a fő hangsúly, országosan ugyanis a válság dominál.)
A jelölti kampány célja, hogy a helyi eredményeket, beruházásokat és felújításokat (például az uniós fejlesztéseket) az egyéni választókerületekben a szocialista indulóhoz kössék, és „leválasszák" a többségében fideszes önkormányzatokról (ez a stratégia Budapesten nem életképes, hiszen a kerületi ügyeket durván elfedik a fővárosi konfliktusok, például a BKV-botrány). A jelölti kampány alapvetően a régi szocialista bázisra koncentrál, arról azonban csak találgatni lehet, hogy mennyire sikerül felpezsdíteni a szimpatizánsi kört, ugyanis azt leginkább kopogtató kampánnyal lehetne mozgásba hozni. A jelek szerint erre nincs megfelelő állomány, az MSZP a csatolt szervezetekkel együtt is legfeljebb 200-300 aktivistát tudna a kampányringbe küldeni, így kénytelen lesz klasszikus reklámeszközökkel győzködni táborát.
Kétezermilliárd és negatív kampány