– A NAT egy struktúra, egy szemlélet, egy kiindulási alap, amely alapvetően nem több, hanem más, mint volt. Hogy ezt miként fogjuk tudni realizálni, azon múlik, hogy a tankönyvpiacot hogyan fogják megváltoztatni. Ha egyetlen tankönyvre szűkül a választék, ezt nehezen lehet kezelni, mert egy tehetséggondozó iskola és egy olyan iskola, mely esélyt teremt a gyengébb teljesítményű gyerekeknek, nyilvánvalóan más módszertani felépítésű könyveket igényel. Minderről nem lehet tudni semmit.
Az iskolánknak valóban van egy 100 éves hagyományrendszere, amely azt üzeni, hogy mi a gyerekeket alkalmazásképes tudáshoz juttatjuk, a tehetségeket sikerre segítjük. Ezt el kell fogadni, és támogatni kell ahhoz, hogy végre is tudjuk hajtani. A 100 év alatt az oktatásügyi változások mindig támogatták ezt a törekvésünket, kérdés, hogy ez továbbra is így lesz-e.
Felmerült a gyakorlóiskolák számára kidolgozandó speciális tanterv is.