„Az eredményeknek egyik záloga is volt a határozottság, de az erő sokak szemében erőszakosságnak tűnhet” – tette hozzá. Pokorni elmondta, hogy egyébként nem indul országgyűlési képviselőjelöltként a 2014-es választáson, így ezentúl oktatáspolitikával is csak magánszereplőként foglalkozik majd. „Ha az ember nem ül egy bizonyos pozícióban, akkor senki nem kíváncsi a gondolataira”– mondta Pokorni, aki 25 éve foglalkozik oktatáspolitikával. Hozzátette: „udvarolok magamnak azzal a gondolattal, hogy talán akkor is érdekes, hogy mit gondolok, ha nem bizottsági elnökként mondom azt, hanem polgármesterként, vagy egykori döntéshozóként”.
Pokorni azt is elmondta, a 2014-es választások utáni országgyűlési képviselőségéről, és ezzel együtt oktatáspolitikai szerepvállalásáról lelkiismereti okokból mondott le, mert mint mondta: ha a parlamentben folyamatosan bírálnia kell a kormány oktatáspolitikáját, az a kormánynak nem tesz jót, úgy viszont nem szeretne képviselő lenni a parlamentben, hogy hallgatnia kell a problémákról. Mindenesetre, ha a Fidesz oktatáspolitikája olyan irányba haladna, amelyet ő is szívesen támogat, akkor továbbra is el tudná foglalni pozícióját – tette hozzá. Egyébként a Fidesz alelnökeként részt vesz majd a kampányban, konkrétan Fónagy János, a Fidesz-KDNP egyéni jelöltjének kampányát fogja segíteni.
Pokorni a pedagógusi életpályamodell kapcsán elmondta, a kitűzött célok közül az életpályamodell kettőt biztosan nem tudott elérni, nevezetesen, hogy a pedagógusi pályát vonzóvá tegye a pályakezdők számára, illetve hogy honorálja a minőséget, és arra ösztönözze a belső szereplőket, hogy többet dolgozzanak, több munkát vállaljanak. Ez utóbbi kapcsán inkább visszalépés történt, hiszen az új szabályozás a túlmunkát is az alaptevékenységek körébe sorolja – jegyezte meg a szakpolitikus.
Ami az államosítást illeti, Pokorni szerint a Klebersberg Intézményfenntartó Központ oly mértékben centralizált, hogy az hosszú távon nem lehet működőképes. Szerinte ezért leginkább az lenne célravezető, ha minél több döntési jogkört visszaadnának a tankerületeknek, illetve az intézményeknek. A megfelelő bérek mellett ugyanis az önállóság is vonzerőt jelenthet a pedagógusi pályát választók számára, ám ha elveszik a tettrekész, kreatív, elkötelezett szakemberek önállóságát, akkor senki nem fog ezekre a munkahelyekre menni – vélekedett Pokorni.