– Önmagában nem a felsorolt szervezeteket tartom illegitimnek, hanem a normákat átlépő módszereiket. Továbbá azzal sem tudok azonosulni, ha néhány száz fős csoportok egyéni gondolataikat 160 ezer pedagógus, egymillió 300 ezer diák, 400 ezer hallgató, és közel hárommillió szülő véleményeként tüntetik fel. Utcai színpadokon akarnak vitázni, antidemokratikus módon a marginális kisebbség véleményét feltüntetvén egyedül helyesnek. A Facebookon legtöbbször nevük vállalása nélkül szerveződő, alkalmilag összeverődő társaságok nem tartoznak a bejegyzett szakmai és társadalmi szervezetek körébe.
Finoman fogalmazva is érdekesnek tartom, ha a demokratikus viszonyokért aggódó szerveződések egy-egy csoport nevével visszaélve antidemokratikus eszközökkel élnek, láthatóan nem értik, s legfőképpen nem tisztelik a jogállami eljárások rendjét. A köznevelés megújítása során jogalkotási gyakorlatunkat merőben újszerű nyitottság jellemzi. A változások alapdokumentumának számító új köznevelési törvénynek már a koncepcióját is társadalmi vitára bocsátottuk, a beérkező – több ezer oldalnyi – véleményt feldolgoztuk, sok száz javaslatot beépítettünk abba a tervezetbe, amit a jogszabályban előírt szakmai és társadalmi szervezetek, valamint az Országgyűlés majd kétharmada elfogadott.
Miért tartják szükségesnek a Nemzeti Pedagógus Kar felállítását, és miért kötelező oda a belépés?