Hétfőn L. Simon László, a Fidesz kultúrpolitikusa egyéni képviselői indítványként benyújtotta a reklámadóról szóló tervezetét, amely a médiapiacon egyfajta többkulcsos különadót vezetne be. Magyarán minden médiacég befizeti a normális adóját (társasági adó, forgalmi adók), de azon felül a reklámbevételei függvényében különadót is kellene fizetnie. Hat kulcs lenne, minél több valakinek a reklámból befolyó adóbevétele, annál (jóval) többet fizet. Legrosszabbul az RTL Klub járna, amely már a 40 százalékos kulcsba kerülne, így az évi 8-10 milliárdosra tervezett adónem akár felét is fizethetné. De persze más, nagy médiabirodalmakat is súlyos százmilliókkal érintene a javaslat elfogadása (lásd bővebben keretes írásunkat).
Struktúrák átszabása
L. Simon Lászlót politikai berkekben Lázár Jánoshoz közel álló politikusnak tartják, mert miután kulturális államtitkárként személyes konfliktusba került főnökével, Balog Zoltán miniszterrel, és emiatt távozni kényszerült, Lázárban talált szövetségesre. Az L. Simon által benyújtott előterjesztés alapján úgy tűnik, hogy azt nem a politikus dolgozta ki, hanem csak a nevét adta hozzá. Ezt látszik alátámasztani az is, hogy L. Simon korábban nem találkozott és tárgyalt a reklámpiac szereplőivel, miközben Lázár János több ilyen egyeztetésen is részt vett.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »