Volt némi ellentmondás a haragra gerjedt – egyébként a tüntetést illetően nem teljesen egységes – fővárosi taxisok követeléseiben. Egyfelől az Uber nevű közösségi személyszállító szolgáltatás betiltását követelték, másfelől azt hangsúlyozták, hogy ők csak azt szeretnék, ha egyenlő feltételek vonatkoznának minden személyszállítással foglalkozó szereplőre. Persze a lényeg érthető: amíg a taxisoknak évente több százezer forintot kötelezően be kell fizetniük, és számos előírásnak meg kell felelniük, hogy a szolgáltatást szabott áron végezhessék, addig a „szabadúszó” Uber-sofőrök (többnyire) alacsony áraikkal elhalásszák előlük az utasok 40-70 százalékát. (Most üt vissza a korábban kilobbizott rögzített díj: a nagy taxiscégek a fix árakkal ugyan kiszorították a konkurenciát, viszont az Uberrel nem tudnak versenyezni.)
A vita azonban legalább annyira szól a technológiai fejlődés által kikényszerített változásokról, mint a konkrét szabályozási kérdésekről. Ahogy Boris Johnson, London polgármestere nyilatkozta az ottani taxisok kontra Uber vitában: az internetet nem lehet visszacsinálni. És nem véletlen példálóztak többen is a 19. század eleji gépromboló mozgalmakkal, mondván, a technológiai fejlődés rendre felülírja az addig általános gazdasági-piaci viszonyokat, és ennek – fájdalom – vesztesei is vannak. E logika mentén haladva persze oda jutunk, hogy az Uber-forradalom előbb-utóbb saját sofőrjeit is „felfalja”, hiszen a fejlesztők deklarált célja, hogy vezető nélküli okosautókkal oldják meg a városi személyszállítást.
Jegyezzük meg azt is: az Uber szolgáltatása soha nem volt legális Magyarországon, az uberező autósok számos törvényt megsértenek. Ráadásul – teszik hozzá a taxisok – sem az applikációt üzemeltető multicég, sem a sofőrök nem fizetnek adót a magyar államnak.
A kormány a taxisoknak adott igazat a vitában. A lapzártánk idején tartott kormányülésen az a döntés született, hogy szigorú, mindenkire érvényes személyszállítási szabályozást alkotnak meg. Amíg ez meg nem születik, a jelenlegi jogszabályok megsértőit szankcionálni fogják (például várható az uberesek fokozottabb adóhatósági ellenőrzése). Bár a kormány „cserébe” arra kérte a taxisokat, hogy függesszék fel a demonstrációjukat, ők erre úgy reagáltak, hogy mivel nem kaptak konkrét választ a követeléseikre, folytatják a blokádot Budapest belvárosában.