Magyarországon 125 televízió műsora fogható, ebből 113 magyar nyelvű. A nézettségi adatokkal rendelkező 97 magyar nyelvű tévécsatorna közül 74 nem éri el az 1 százalékos közönségarányt a 4 éven felüli lakosság – 8,8 millió ember – körében. 10 százalék fölötti elérésre csak a két nagy kereskedelmi csatorna, az RTL Klub (12,8) és a TV2 (12,3) képes, míg 21 csatorna van az 1 és 10 százalék közötti mezőben: az állami Duna tévé 6 százalékkal, a Film+ és a Cool 3,8 százalékkal, míg az M1 és az ATV fej-fej mellett mintegy 3 százalékkal szerepel. (Az esti fő műsorsávban az ATV rendszerint veri az egyébként sokszoros költségvetésű állami hírcsatornát. A négy kábelterjesztésű hírcsatorna – ATV, Hír TV, Echo TV és a magyar Euronews – összes nézőjének pedig 68 százalékát viszi az ATV.)
Első ránézésre tehát a két nagy televízió döntetlenre áll a nézettségi versenyben. Ám ha tudjuk, hogy az RTL mellett az RTL2 a Film+, a Film+2, a Cool és a Sorozat TV is egyazon portfólió tagjai, akkor azt látjuk, hogy az RTL csoport összes elérése a 4 év feletti lakosság körében 22 százalék körüli, míg a TV2 csoport, (a TV2, a SuperTV2, a Fem3) 16 százalékon áll. Az úgynevezett kereskedelmi célcsoportban, a 18–49 évesek között még nagyobb a különbség – 25:14 – az RTL-csoport javára. (2016. áprilisi adat). Az állami csatornák (M1, M2, M3, M4, Duna, Duna World) a 4 éven felüli lakosság 17 százalékát érdeklik, míg a 18–49 éves korosztály 10 százalékát tudják megszólítani. A legnézettebb műsorok – és ez a magyar társadalomról állít ki bizonyítványt – a saját gyártású szappanoperák, a különféle valóságshow-k (melyek más-más alaphelyzetből kiindulva végül többnyire ugyanoda, amatőr szereplők szexuális életének ábrázolásáig jutnak el), a tehetségkutató versenyek és szórakoztató műsorok.
A tavaly viharos körülmények között Andy Vajna tulajdonába került TV2 mindenesetre új fejezetet kíván nyitni a magyar médiapiac történetében. A múlt héten jelentették be, hogy a csoport hamarosan 10 tévécsatornával fog rendelkezni: néhány meglevő csatornáját átalakítja, és újakat is indít: reményeik szerint az Izaura TV „a legjobb telenovellák” csatornája lesz néhány hónapon belül. Chili TV néven gasztronómiai csatornát indítanak „kizárólag magyar receptekkel”, Zenebutik néven zenei csatorna kezdi meg működését a magyar zenei élet kiválóságaival. A Kiwi TV a gyerekeket veszi célba (mesecsatorna lesz), a Joy TV életmód-, utazási, divat és egészségügyi tanácsokkal jelentkezik, Mozi+ néven mozicsatorna indul, míg a Fem3 csatornát Prime-ra keresztelik és általános szórakoztató csatornaként üzemeltetik tovább. Minderről Fischer Gábor, a TV2-csoport kábelcsatorna programigazgatója beszélt a Média Hungary konferencián. „Elképesztő mennyiségű tartalmat vásároltunk, soha kábeltévének nem volt még ennyi” – mondta Fischer, és azt is közölte, a SuperTV2-t az ország harmadik legnézettebb csatornájává kívánják fejleszteni. A programigazgató szerint a TV2 csoport kibővítésével „az elmúlt 15 év legnagyobb program-invesztíciója valósul meg, amely merőben átrendezi majd a piaci viszonyokat.” Két nappal később derült ki, hogy a csoport két sportcsatorna beindítását is tervezi. Fischer a konferencián arról is beszélt, hogy minderre azért van szükség, mert az utóbbi években jelentősen megváltoztak a tévézési szokások: a nagy csatornák kárára egyre több kis tematikus csatorna jelent meg a piacon, ám míg az RTL-csoport már reagált a folyamatra, a TV2 lépéshátrányba került. (Az RTL-csoport 8 csatornával rendelkezik). A TV2 ugyanakkor nem csak az RTL-lel vív, hanem új sportcsatornái révén az amerikai tulajdonosi hátterű Sport TV-vel (3 sportcsatorna), a magyar kábelpiacon harmadik legerősebb a romániai befektető által tulajdonolt Digi kft-vel (szintén 3 sportcsatorna). A Chili TV a Paprika TV ellenfele lesz a „főzős” piacon, a Zenebutik az ugyanezen a néven futó állami tévés műsor versenytársa lehet, a mesecsatorna az állami M2 és a Minimax vetélytársává nőheti ki magát.