hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Háború ide, infláció oda, utazni akarunk
Turisztikai trendek a Covid után
Háború ide, infláció oda, utazni akarunk

Fotó: Shutterstock / PuzzlePix

2022. 06. 09.
„A növekvő szálláshelyárak, a globális infláció és a szomszédságban dúló háború ellenére az utazási kedv újra az egekben van a régióban” – hangzott el a Szallas Group, a Google, a Previo és a D-EDGE első közös webináriumán, melynek a Kelet-Közép-Európában megfigyelhető turisztikai trendek, lehető­ségek és kihívások voltak a fókuszában.

A foglalási adatok vitathatatlanul azt jelzik, hogy a lezárások és a szigorú korlátozások után a jövőben még azok is utaznak, akikre ez a pandémia előtt nem volt jellemző. A kelet-közép-európaiakban „menekülési vágyat” ébresztett a járvány két éve, és még az azt megelőző időkhöz képest is többször kelnének útra, mivel be akarják pótolni az elvesztett lehetőségeket (a háború hírére is csak átmenetileg esett vissza a foglalások száma a régióban). Ez általában az anyagi helyzettől függően évente legalább egy belföldi és egy nemzetközi utazást jelent. Igaz, a Covid okozta bizonytalanság miatt az emberek a last minute ajánlatokat preferálják, és legtöbbször csak az utolsó pillanatban döntenek. A desztináció kiválasztását az országok különböző szabályozásai nehezíthetik.

Utazási iroda helyett online foglalások

Részben szintén a Covid hatására az online vásárlás népszerűsége folyamatosan növekvő tendenciát mutat, és ez a trend megfigyelhető az utazás területén is. Kelet-Közép-Európában az elmúlt két évben 7–18 százalékkal nőtt azoknak a száma, akik egyénileg foglalták le belföldi utazásukat valamilyen online platformot használva. Régiós szinten megfigyelhető, hogy egyre fejlődik digitális téren a piac; a környező országok közül Magyarországon a legmagasabb – 80–87 százalék körüli – az online szálláshelyfoglalások aránya. Természetesen ez azt is eredményezi, hogy egyre több szereplő van a piacon, ami egyrészt növekvő versenyt vált ki, másrészt megnehezíti a fogyasztók eligazodását a hiteles szolgáltatók kiválasztásában.

A biztonság mindenekelőtt

Az egyik legegyértelműbb trend, amely a járvány során megerősödött, hogy a fogyasztók azokat a szálláshelyeket részesítik előnyben, amelyeknél garantálják az ingyenes vagy rugalmas lemondási feltételeket. A Szallas Group/NielsenIQ kutatásában a részt vevő szállástulajdonosok túlnyomó többsége (90+ százalék) úgy gondolta, hogy a pandémia várhatóan előtérbe helyezi az utazók elvárásait (a kedvező lemondási feltételek mellett például a kiegészítő higiéniai szolgáltatásokat), és ez a jelenség a járvány elmúltával sem fog eltűnni.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!