Mivel nemzetközi megállapodás szerint az ősz az ADHD tudatosításának időszaka a társadalom számára, kíváncsiak voltunk, hogyan hatnak a járványidőszak intézkedései a figyelemhiányos és gyakran hiperaktív zavarral is élő gyermekekre. Már csak amiatt is, mert az „atipikusan” működő gyermekekre többnyire hatványozottan igaz mindaz, ami az átlagos társaikra is – ha egyáltalán léteznek még átlagos gyerekek.
Bár a digitális oktatási renddel kapcsolatban elég vegyesek az eddigi hazai tapasztalatok, a tavaszi időszak fényében pedagógusok úgy tartják, hogy az úgynevezett ADHD-s gyerekekkel ez többnyire jobban működik, mint a jelenléti oktatás.
„Persze ez is nagyban gyermekfüggő, de mindenképp előny, hogy nem kell egy helyben ülniük hosszú órákon át, kevésbé vonják el a figyelmüket a társaik vagy egyéb ingerek, és a digitális eszközökkel, informatikai programokkal is jól boldogulnak. Mindez a többi gyereknek is nagy könnyebbség, ugyanakkor a személyes kortárs közösség hiánya mindegyiket megviseli” – fogalmazott egy felső tagozatos osztályfőnök.