A finn miniszterelnök Instagram-fiókját majd’ 1 millióan követik, és nem ő az egyetlen politikus, aki valódi teljesítmény helyett a közösségimédia-felületek hatalmát igyekszik kiaknázni. Amerikában már igazi hagyománya van annak, hogy a Twitteren és az Instagramon érjék el a választókat a politikusok, és nem is szorítkozik ez csak a fiatal generációra. Az egyik leghatékonyabb politikus-influenszer a kőkemény szélsőbalos, örök elnökjelölt Bernie Sanders, akit a Twitteren 6,7 millióan követnek. Egyik korábbi lelkes támogatója, aki azóta már a saját politikai karrierjét egyengeti, Alexandria Ocasio Cortez, aki arra is használja az Instagramot, hogy választói fórumokat tartson. Ezt azonban nem úgy teszi, mint ahogy az idősebb generáció tagjai el tudják képzelni, hanem úgy, hogy miközben éppen vacsorát főz, kérdéseket lehet neki feltenni. Sőt, azt is élőben láthatták a követői, ahogy az előző kongresszusi ciklus elején beköltözött az új képviselői irodájába.
Nem kell Amerikáig menni, ha olyan politikusokat keresünk, akik a közösségi médiát igazi hatásvadász eszközként, politikai célokra használják. Vologyimir Zelenszkij, Ukrajna miniszterelnöke igazi mestere annak, hogyan tudja a saját oldalára állítani a világ közvéleményét. A legnagyobb harcok közepette is gondosan figyel arra, hogy legyen róla és a feleségéről profi fotósorozat, amit aztán a nyugati patinás lapok is címlapra tehetnek, és arra is ügyel, hogyha külföldi zsoldosokat kell mozgósítani, akik majd az ukránok oldalán kimennek (saját felszerelésükkel, a saját pénzükből, a saját járműveikkel) a frontra, arról is legyen aktuális videó a közösségi médiában.
Ezek a politikusok egytől egyig rájöttek arra, hogy a régi nemzedékekkel ellentétben, akik kérdőre vonták a politikusokat a teljesítményük, a hátterük, kompetenciájuk, vagy akár a magánéletük miatt, a Z generációhoz tartozók számára ezek a dolgok másodlagossá váltak. A fiatalság, akiket már a szakirodalom is pejoratívan digitális bennszülötteknek nevez, az internet világában nőttek fel, ahol minden, és annak az ellenkezője is biztosan megtalálható. Ráadásul az instant élmények, gyors információk, és a Google világában már az sem olyan fontos, hogy meggyőződjünk a valóságtartalmáról annak, amit látunk.