Miért más a Z generáció, mint a többi? Mitől rejtélyes?
– A könyvnél egyik stratégiám az volt, hogy szólaltassunk meg influenszereket is, mert az, hogy mi történik az ő oldalaikon, csatornáikon, az idősebbek számára rejtve van. Sokszor csodálkozunk is, hogy mi lehet egy-egy influenszer varázsa, hogy több százezren követik, és nézik a videóit.
A könyvben szerettem volna bemutatni azt, hogy mi történik ezeknek a sztároknak a platformjain, hogyan történik egyáltalán a tartalomgyártás a Z generáció részére, mert nagyon sok az előítélet, téves információ ezzel kapcsolatban. Én is hallottam már megnyilatkozni ismertebb embereket is lekicsinylően ezekről az influenszerekről, mondván, hogy mindegyik nagyon dilettáns. Pedig ma már nagyon sokféle tudás elérhető. A minap mutatott meg egy tinédzser nekem egy olyan csatornát, amin marketingtippeket adnak. Csodálkoztam is, hogy egy tinédzsert miért érdekel a marketing, de annyira magával ragadóan ad tippeket akár önmenedzsmentre is a csatorna tulajdonosa! Könyvtippeket is ad, hogyha csak egy könyvet olvasol el, akkor az melyik legyen, tehát valahogy mégiscsak motiválni tudja hasznos dolgokra is a fiatalokat. Igazából az számít, hogy milyen a háttere a fiatalnak, aki követi ezeket az influenszereket, hogy mi, idősebbek milyen példát mutatunk, vagy hogyan neveljük őt, hogy mire van igénye hosszú távon. Rövid távon elképzelhető, hogy beleesnek értéktelenebb tartalmak kelepcéjébe is, de ott lesz a választás, hogy tovább szeretnének-e lépni.