Épül a debreceni BMW gyár. Várhatóan 2025-ben kezdi meg működését.(Forrás: YouTube / Debrecen városa)
Az elszabaduló energiaárak miatt 2022-ben felborult a fizetési mérleg, hullámvasútra került a forint árfolyama, európai csúcsra emelkedett az infláció, a Covid-válságból való dinamikus kilábalás megtört, Brüsszel pedig a legnehezebb pillanatokban látta elérkezettnek az időt Magyarország uniós forrásokon keresztül történő megrendszabályozására. Az egyetlen jelentős gazdaságpolitikai siker ebben az időszakban az, hogy az országban végrehajtott beruházások kiugró szintre jutottak.
Az elmúlt években a kormány tagjai havonta adtak hírt újabb és újabb külföldi nagyberuházásokról, amelyek közül a legnagyobbak a járműiparhoz, azon belül is az akkumulátorgyártáshoz kapcsolódnak. Az 1 milliárd eurós BMW-gyár bejelentése után tovább emelte a tétet a Samsung 2017-es, 1,2 milliárd eurós gödi gyárbővítése, amit a szintén dél-koreai SK Innovation 1,1 milliárd eurós komáromi és 2 milliárd eurós iváncsai akkumulátorberuházása „überelt”. Azonban ezek a projektek is eltörpülnek a kínai CATL 2022 augusztusában beharangozott, 7,34 milliárd eurós debreceni akkumulátorgyára mellett.
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a közelmúltban úgy nyilatkozott, hogy bár a magyar gazdaságnak szüksége lenne a visszatartott európai uniós forrásokra, a növekedés szempontjából mégis a külföldi tőkebefektetéseknek van domináns szerepük.
Egy századot látott megtörténni
Beszélgetés a 100 éves Bakó Ferenccel »
Ősi ünnep új ruhában: a Valentin-nap másfél évezredes története
A népszerű ünnep a pogány Római Birodalom Lupercaliájára vezethető vissza »
Magyar hősök, zsidó túlélők: drámai holokauszt-történetek
Akik elmondják az elmondhatatlant »