A kultúra mindig is szorosan összefonódott egy ország közéletével. A magyar irodalom nagyjai is pontosan ugyanúgy közvetítettek politikai üzeneteket a műveikkel, ahogy azt a jelenkor kultúrájának képviselői teszik, és ahogy régen, most is tömegek azonosulnak az üzenetekkel.
A technológiai fejlődés „legújabb korában” versekkel vagy irodalmi művekkel már talán nem lehet olyan hatást elérni, mint a zenével, amely az utóbbi 70 évben a politikai üzenetek átadásának egyik legfőbb eszközévé vált. A közösségi média pedig ezt a tömeghatást csak fokozza.
Mivel a zeneiparban, ahogy egyéb kulturális iparágakban, nyilvánvaló az Egyesült Államok dominanciája, az itt felkapott kulturális termékek hatása nem áll meg az országhatároknál. Az utóbbi hónapokban láthattunk több olyan dalt is a közösségi médiában, amelyek politikai üzenete szinte egyik pillanatról a másikra több tízmilliós megtekintést jelentett az előadó számára.