Nagy rajongótábora van például Gudetamának, pedig igazi antihős – vagy talán még az se: egy tojás. A Hello Kittyért is felelős Sanrio megavállalat által 2013-ban létrehozott rajzfilm a Netflixen futó animációs sorozatként újragondolva népszerűsíti a neonihilista szemléletet. És úgy tűnik, bejött az ötlet, hogy az élet értelmetlenségének bemutatását egy „biztos halálra” ítélt sárga masszára bízzák, amely lomha, de cuki karakterével, valamint ambíció- és célnélküliségével csábít, hogy elfogadjuk mindennek a lényegi hiábavalóságát.
Aztán ott van az optimista nihilizmus „manifesztója”: az a több tízmillió megtekintést begyűjtő videó, amelyet egy müncheni székhelyű dizájnstúdió készített. A Kurzgesagt (németül: „dióhéjban”) nevű poptudományos csatorna munkatársai válasznak szánták az Optimista nihilizmust azokra a kommentekre, melyek szerint az anyagaik egzisztenciális szorongást keltenek az emberekben.
„[Mi, emberek] megtanultuk, hogy nem mi vagyunk a középpontjában annak, amit ma univerzumnak nevezünk… mi csak egy újabb átmeneti szakasz vagyunk egy több milliárd éves múltra visszatekintő történelemben… – közli a szorongók ellazítására a videó. – Ha az univerzumnak nincs célja, akkor nekünk kell meghatároznunk, hogy mi a célja… Csináld azt, amitől jól érzed magad. Szabadok vagyunk egy univerzum méretű játszótéren, miért ne törekednénk tehát arra, hogy boldogok legyünk?”