A Temu online vásárlási platformot a kínai PDD Holdings vállalat alapította 2022 őszén, az amerikai Massachusetts államban, Bostonban. A vállalat korábban létrehozott egy Pinduoduo nevű vásárlási alkalmazást, mely leginkább Kínában népszerű alacsony árai és játékokkal bővített vásárlási funkciói miatt.
A Temu először a 2023. februári Super Bowl alatt sugárzott hirdetése után tudott nagyot „robbantani”. (A Super Bowl általában több mint százmillió nézőt vonz, és becslések szerint egy harminc másodperces hirdetés kb. ötmillió dollárba kerül.) Ezt követően vette célba Közép- és Dél-Amerikát, Európát, Ázsiát és Óceániát is. Augusztusra a világ legtöbbször letöltött applikációja lett 38,8 millió kattintással. Marketingkampányának lényege a „Shop Like a Billionaire”, azaz „Vásárolj, mint egy milliárdos”. Hirdetéseiben leginkább a szokatlanul olcsó, de jó minőségűnek tűnő (néha egészen furcsa) termékeivel hívja fel magára a figyelmet.
A Temu több mint huszonöt millió terméket kínál, többek között ruházati, szépségápolási, elektronikai, háztartási és barkácscikkeket. Mindezt – folyamatosan és kiszámíthatóan – rendkívül alacsony áron teszi. De ha ez nem lenne elég, a legtöbb kiszállításért, sőt a termék visszaküldéséért sem kér díjat. Ezt a tulajdonos rendkívül kiterjedt beszállítói és logisztikai partnerhálózata teszi lehetővé. Ezekkel az olcsó termékekkel és nagyon kedvező vásárlási kondíciókkal felkelti a felhasználó figyelmét, aki ahogy egyre beljebb halad a kínálatban, szabályos kincskeresési élményt kap. (Mint amikor csak egy liter tejért ugrunk be a boltba, mégis egy szatyor áruval távozunk.)