A 2020. november végén rendezett bahreini Formula–1 nagydíjon a nézők a nap versenyzőjévé Romain Grosjeant, a Haas csapat svájci–francia pilótáját választották. Grosjean azonban nem zseniális manővereivel, előzéseivel és vezetésével érdemelte ki ezt a címet; azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy az elmúlt 30 év egyik leglátványosabb balesete után saját lábán hagyta el kettészakadt és kigyulladt versenyautóját.
A futam első körében a Haas pilótája az egyik szakaszon nem körültekintően helyezkedett, kereke összeért kollégájáéval, ennek következtében elvesztette uralmát az autó felett és 220 km/h-s sebességgel a pálya melletti szalagkorlátnak csapódott. Autója kettészakadt, lángra kapott és átfúródott a szalagkorláton. A becsapódás után 30 másodperccel azonban a versenyző már saját lábán szállt be az orvosi autóba.
A ’90-es években egy ilyen baleset biztos tragédiával végződött volna – nagy valószínűséggel még a 2010-es évek közepén is. Milyen eszközök és intézkedések vezettek ahhoz, hogy Grosjean élve, csak kisebb égési sérülésekkel a kézfején hagyta el a baleset helyszínét?