Ahogy Salamon is írja a Prédikátor könyvében: „Egyik nemzetség elmegy, és a másik eljő”. Ez a mostani nemzedék azonban egy állandóan világító kijelzővel és örökösen bedugott füllel jött el.
A Z generáció – McCrindle generációs szakértő elmélete és kutatásai alapján – azok a fiatalok, akik 1995 és 2010 között születtek. Ők az első globális nemzedék, akiket már nem korlátoz se a tér, se az idő a kapcsolattartásban. Ez a nemzedék hozzá van szokva, hogy bárkit, bárhol és bármikor el lehet érni. Mivel ma pár pillanatok alatt kapcsolatba lehet lépni Norvégiában, Amerikában vagy Ausztráliában élő emberekkel, a fiatal generáció tagjait ugyanazok a hatások érik világszerte: ugyanazokat a ruhamárkákat viselik, ugyanazokban az éttermekben ebédelnek, és ugyanazokra a helyekre utaznak el.
A fiatalokat többé már nem kizárólag családjuk, barátaik és ismerőseik befolyásolhatják, hanem olyan ismeretlen személyek, akik látszólag azt az életet élik, amit mindenki szeretne. Az influencerek lehetnek olyan színészek, énekesek, vagy más sztárok, akik foglalkozásukból adódóan váltak ismertté, de vannak olyan átlagemberek is, akik megosztják magánéletüket a világhálón, és ezáltal válnak híressé. Ha egy influencer például elmegy nyaralni egy eldugott helyre, és ezt megosztja a közösségi oldalain, hirtelen az összes követője kedvet kap, hogy odautazzon.