Megjelent a világhírű amerikai influencer, Ben Shapiro műve magyar nyelven! Cikkünk a könyvről ide, további részletek és a megrendelés pedig ide kattintva érhető el.
Napról napra egyre több fiatal lép be a piacra, tekintve, hogy – bár hazánkban nem túl nagy demográfiai csoport – világviszonylatban számuk meghaladja elődeik, az Y generáció lélekszámát: a világ teljes lakosságának 32 százalékát teszik ki. Arról a nemzedékről beszélünk, amelynek tagjai szinte mindig fent vannak az interneten, és részben ebből kifolyólag könnyebben szereznek pénzügyi információkat is. Nekik már a benchmark – egyfajta viszonyítási alap – az online világ, így az ügyfélélményt számukra szinte csak digitális innovációval lehet biztosítani. Nem meglepő, hogy a kereskedelmi, az ipari, a pénzügyi és a szolgáltatói szektorban is szeretnének minél többet megtudni róluk, főként azt, hogyan viselkednek fogyasztóként.
Bár Jeff Fromm generációs szakértő a Forbes hasábjain azt taglalta, hogy az élménygazdaságot az Y generáció tagjai – vagyis a körülbelül 1980–1995 között születettek – teremtették meg, kétségkívül nem az ezredfordulós volt az első, de nem is az utolsó nemzedék, aki vágyott, vágyik az élményekre. Gerhard Schulze már 1992-ben megírta Élménytársadalom – a jelenkor kultúrszociológiája című könyvét az élményéhség jelenségét bemutatva, és annak túlburjánzását előre jelezve. Mint írja, a lehetőségek fokozódása magával hozza az életfelfogások változását is: „A jelenlegi helyzetet szerencsésebb döntési örvényként, mintsem döntési kényszerként jellemezni. Hogy bekapcsoljuk-e a rádiót vagy sem, nem kényszerítő erejű szükséglet; az x–edik pár cipő megvásárlása sem elkerülhetetlen; az éppen elkészült könyvet talán soha, senki nem olvassa el; elmegyünk az étterembe, bár éppen az imént vacsoráztunk.