A kép illusztráció.(Fotó: Shutterstock / PuzzlePix)
Az Értékteremtő karantén gyerekszemmel pályázati program az „Innovatív tanulási környezet kialakítása és komplex tehetségsegítő programok megvalósítása” című, NTP-INNOV-21 pályázat keretében valósult meg a Bornemisza Péter Gimnáziumban, az ott dolgozó Lajkó Anita magyar szakos tanárnő vezetésével a Nemzeti Tehetség Program és a Miniszterelnökség családokért felelős tárca nélküli minisztere 100 százalékos finanszírozásával.
A program során körüljárták hogyan lehetséges karanténban, bezártságban értéket alkotni. Lajkó Anita a Heteknek ismertette, hogy olyan híres alkotók életét vizsgálták meg szakértő előadók segítségével, akik a saját korukban önhibájukon kívül bezártságra kényszerültek: „Newton pestiskaranténban alkotta meg az emberiség egyik legnagyobb természettudományos felfedezését, a gravitáció törvényét. Shakespeare idejében, amikor egy időre – a pestiskarantén miatt – bezárták a színházakat, a híres drámaíró egy gyors műfajváltással alkalmazkodott a helyzethez: elbeszélő költeményeket kezdett írni. Kossuth Lajost önhibáján kívül két évre börtönbe zárták, ahová szótárt, könyveket hozatott be, és csekély angoltudását tökélyre fejlesztve lefordította a Machbetet. A bibliai hősök példáit is feldolgoztuk.”
A program legizgalmasabb elemeként egy országos pályázatot hirdettek meg:
Egy századot látott megtörténni
Beszélgetés a 100 éves Bakó Ferenccel »
Ősi ünnep új ruhában: a Valentin-nap másfél évezredes története
A népszerű ünnep a pogány Római Birodalom Lupercaliájára vezethető vissza »
Magyar hősök, zsidó túlélők: drámai holokauszt-történetek
Akik elmondják az elmondhatatlant »