A BeReal 2019 decemberében látta meg a napvilágot, két francia fejlesztő munkájának nyomán. Kellett két év, mire az ismeretlenségből kilábalva elindult a világ meghódítása útján, maga mögé utasítva az eddig piacvezető Instagramot és a TikTokot. Népszerűsége fokozatos növekedésnek indult, így mostanra – egy szeptemberi adat szerint – 28 millió letöltést realizált (forrás: onlineoptimize.com). Jelenleg a negyedik legnépszerűbb közösségimédia-alkalmazás, letöltésének aránya az idei év elejéhez képest 315 százalékkal növekedett! Tehát elmondhatjuk, hogy erőteljes sebességgel terjed a felhasználók körében.
„Azt, hogy milyen motiváció állhatott a BeReal fejlesztése mögött, nem tudjuk. De én szeretném azt hinni, hogy van emögött valamilyen ügy, amit ők akarnak képviselni – kezdte Forgács Mariann a beszélgetésünket. – De egyúttal nem lehetek annyira naiv, hogy ne gondolnám azt, hogy valamifajta üzleti modell is várható. Elég nagy kiadást jelent egy ilyen alkalmazás létrehozása, a fejlesztők kifizetése. Valahogy bevételt kell generálni. Ebből következik, hogy valószínűleg van a háttérben valamilyen üzleti modell. Az sem lehet a véletlen műve, hogy francia cég áll mögötte – tette hozzá. – A Facebookot, vagyis most már az új nevén, a Metát is folyamatosan ostorozzák. Azt mondják, hogy nem a valóságot tükrözi, hanem egy filterezett csodavilágot mutat be, amellett az is komoly probléma ezekkel a platformokkal kapcsolatban, hogy GDPR szempontból nem a legjobb helyzetben vannak. Előfordulhat, hogy egy idő után megfelelő módon, jogszabályokkal és felhasználási feltételekkel szabályozott módon értékesíteni fogják azokat az információkat, amiket mi megadunk magunkról. Például, hogyha feltöltöm a képet és nem látszom rajta, akkor ugye ki is írja, hogy ez most nem sikerült jól, de hogyha látszom a képen, és ott van a mosolygós fejem, akkor azt írja, hogy tök jó, bónuszpontot kaptam ezért. Úgyhogy ezt felismeri a rendszerük, és valószínűleg ennek megfelelően kategorizálja a helyszínt, ahol én elkészítem a képet, tehát ezeket nagyon jól összegyűjtve lehet vizsgálni és szűrni, és mondjuk értékesíteni hirdetőknek is” – részletezte Mariann.
„Fontos, hogy tudatosan használjuk az applikációkat, ez általában, de a BeReal esetében még inkább igaz. A privát élet megóvása fontosabb, mint az, hogy most itt az idő, posztolni kell. Lehet késleltetni a kép elkészítését és megosztását. Próbálok valamilyen szinten keretek között mozogni, és például hétvégén nem posztolok, merthogy igyekszem a privát életemet, ha lehet, megóvni. És nem azért, mert nincs rajtam smink, vagy nem úgy vagyok felöltözve, hanem azért, mert szeretnék valamit megtartani magamnak” – hangsúlyozta.