A kritikusok által gyakran a világ egyik legjobb albumaként emlegetett lemeznek kezdetben korántsem reméltek ekkora sikert. A kiadó legoptimistább becslése szerint 250 000 eladott példánnyal számoltak, az előző album eredményeire alapozva. Ám nem így történt, hamarosan sorra döntötték meg az eladási rekordokat. A lemez sikerének legtöbben a dalok korszellemmel való tökéletes harmóniáját és a szerzők merészségét tulajdonítják, aminek nyilvánvalóan része volt a borító dizájnja is: a pénzéhes, kapitalista társadalom problematikáját egy vízben úszó csecsemővel kívánták szimbolizálni, aki egy horogra akasztott ropogós dollárért sóvárog. A meztelen gyermek megjelenítése akkoriban is erősen megkérdőjelezhető volt, ám a frontember, Kurt Cobain egyetlen másik alternatívát lett volna hajlandó elfogadni: ha a gyermek nemi szerve egy felirattal van kitakarva a következő szöveggel: „Ha ettől kellemetlenül érzed magad, akkor biztosan pedofil vagy.”
Az album végül a várakozásokat felülmúlva 30 millió példányban kelt el, és így megközelítőleg ennyi polcon szerepelhet annak az egykori meztelen csecsemőnek a képe, aki mára 31 éves férfivá érett.
A bírósági eljárás során felmerült, hogy mivel a gyermek nem volt elég idős ahhoz, hogy beleegyezzen az albumborítón történő szereplésébe, a zenekar gyerekként szexuálisan kizsákmányolta őt, és élethosszig tartó károkat okozott neki. A pert végül a kultikus lemez borítóján szereplő Spencer Elden azért vesztette el, mert szülei kisbabájuk fotójáért megkapták az őket megillető 200 dollárt, valamint Elden felnőttként is profitált abból, hogy ő volt a Nirvana-bébi. A történet tanulságként szolgálhat a legjobb szándékú szülők számára is: a show-biznisz gyermekek esetén sem ismer feltétlenül fair határokat.