Zöldebb és fenntarthatóbb. Mit jelentenek ezek a kifejezések a turizmus tekintetében, illetve miért van ezekre pont most szükség?
– A „fenntartható turizmus” kifejezés arra utal, hogy a turizmus fejlesztése során azokat a formákat, módszereket kell előnyben részesíteni, melyek nem okoznak károkat a természeti, kulturális környezetben, azaz az erőforrásokat úgy használjuk fel, hogy erre még a jövőben is legyen lehetőség. Az utóbbi időben, főként a pandémia után olyan erősen meghatározó lett a fenntarthatóság igénye a leendő fogyasztók között, hogy aki a piacon akar maradni, az nem tekinthet el attól, hogy erre reagáljon. A regeneratív turizmus irányzata is erre utal, a turistáknak jobb állapotban kell hagyniuk a meglátogatott úti célt, mint ahogy találták. Erre mutattak jó példát a japán szurkolók a labdarúgó-vb stadionjaiban a mérkőzések végén, amikor eltakarították maguk után a szemetet.
A pandémia után hogyan állt vissza a turizmus iránti igény hazai és világviszonylatban?