Hogy miért volt szükség arra, hogy felhívást kezdeményezzünk egy hétre az önkéntes közösségi média böjtre? Elég csak a csatlakozók számát megnézni, világosan bizonyítja az elvonó szükségességét, és egészen biztos, hogy egyúttal nemes ügyet is szolgál. A kihívás kommunikációja több csatornán zajlott, elsősorban a Hetek közösségi média-felületein: az Instagramon, a Facebookon és a TikTokon. Több olyan levél érkezett a szerkesztőségünkhöz, amelyekben olvasóink már-már zavarba ejtő őszinteségükről tettek tanúbizonyságot, miszerint rendkívüli módon túlzásba estek a social média használatát tekintve. Sokan vélték úgy, hogy ez a detox segít majd nekik abban, hogy új fókuszokat találjanak a hétköznapokban: többet beszélgessenek családtagjaikkal, könyvet vegyenek a kezükbe, kivonuljanak a természetbe pusztán szemlélődni, csak úgy élni, lenni a közösségi média információáradatától mentes létben.
Szerkesztőségünk nem hagyta magára az elvonóban aktívan részt vevő olvasóit, mivel mankót adva ötletekkel és praktikákkal segítettük őket az elmúlt egy hét során. Javasoltuk többek között, hogy a mobiljukon kapcsoljanak ki minden értesítést, ami arra triggerelné őket, hogy csatlakozzanak a közösségi appjukhoz. Az igazán eltökéltek ezt meg is tették, így teljesen megszakították a kapcsolatot a közösségi médiával. Összehasonlítás végett javasoltuk, hogy készítsenek screenshotot az eszköz képernyőidejéről a detox megkezdésekor és majd annak lezárásaként. Így láthatóvá válik, mennyi időt töltöttünk általában a mobilunk nyomkodásával, és miként változott ez meg a nagy social média pauzát követően. Az első lépések megtételével további javaslatokat kínáltunk: készülékeiket helyezzék egy központi helyre, ne legyen zsebben, kéznél. Értelemszerűen, akiknek a közösségi média használata szükséges a mindennapi munkájuk elvégzéséhez, munkaidőben ugyan használhatták, de azon kívül teljes ignorálás volt szükséges.