A Guide története mégsem elsősorban a fogadóhelyiségekhez köthető, hanem a sokunk által ismert ikonikus fehér babához és az azt szimbolizáló céghez, a francia Michelin autógumi-gyártóhoz. Az 1900-as évek elején csak keveseknek adatott meg, hogy autótulajdonosok legyenek, de a gyártók számára egyértelmű volt, hogy sokak vágyakoznak az autók után. Ezt az igényt Édouard Michelin és André Michelin is felismerte.
A testvérpár évek szorgos munkájával elsők között fejlesztette ki a ma is használt levehető, pneumatikus gumiabroncsot. Hogy felfutó vállalkozásuk ne kerüljön csődbe a folyamatos kiadások miatt, a fivéreknek szükségük volt egy bevételi forrásra, ami nemcsak anyagilag támogatja őket, de sarkallja az embereket az autóvásárlásra is. Ebben az időben rendkívül felkapottak voltak az utazókalauzok: ha valaki utazni szeretett volna, ezek a kis füzetek segítették az útvonaltervezést, javasoltak éttermeket és szállodákat, illetve tájékoztatták az utazni vágyókat a helyi sajátosságokról.
A Michelin testvérek felismerték az ebben rejlő potenciált, így elkezdtek kifejezetten motoros útikalauzokat készíteni, amelyek Michelin Guide-ként lettek ismertek. Olyan fontos információkat tartalmaztak a motorosok számára, mint térképeket, motorkerékcsere és -javítás lépéseit, benzinkutak, éttermek és szállodák információit. Az útikalauz óriási siker lett, 1910-re több európai országban is megjelent, többek között: Belgiumban, Portugáliában és Nagy-Britanniában is.