Ez egy PR cikk
Az alábbi cikkben összeszedtünk neked 3 dolgot, amire mindenképpen érdemes időt és energiát áldoznod, ha még csak most kezdesz el ismerkedni ezzel a remek területtel. Azt azonban nem árt tudni, hogy ez a szakma folyamatos figyelmet és önfejlesztést kíván, ami sok szempontból előnyödre válhat, nem csak a munkádban.
Nem mindenki kedveli a tenyérbemászó vigyorral rendelkező, szolgalelkű embereket, szóval ha ez a kép él a fejedben az értékesítőkről, akkor felejtsd el gyorsan! Nincs két egyforma saleses, viszont mindenkinek vannak olyan pozitív tulajdonságai, amik miatt kedvelhetővé válik. Keresd meg magadban ezeket a tulajdonságokat és erősítsd őket! A lényeg, hogy ha jól érzed magad a bőrödben, és nem csupán egy álarcot viselsz, az a tárgyaló partnerednek is szemet fog szúrni.
Nem kell tehát egyszerre rendelkezned Jim Carrey humorérzékével, egy pszichológus megértésével és egy nemes udvarias bájával, és véletlenül sem kell egy lelketlen szerepet játszanod az üzlet kedvéért, csupán önmagad legjobb formáját kell nyújtani!
Elsősorban nem árt, ha jól leszűröd, kik is a Te célcsoportod. Az sem jó, ha túl nagyot merítesz és azzal sem biztos, hogy segítesz magadon, ha túlszűröd az ügyfelek táborát. Míg első esetben az a veszély fenyeget, hogy túl sok meddő energiát fogsz elpazarolni, a második esetben félő, hogy olyan lehetséges ügyfeleket is kiszórtál, akiket egyébként érdekelt volna a terméked vagy szolgáltatásod.
Ha már megvan, hogy kiknek fogsz értékesíteni, jöhet is a következő nagy kihívás: a kapcsolatfelvétel. Ez persze történhet személyesen, telefonon vagy az online térben. A legtöbben a leginkább a hideghívástól tartanak, mintha valamiféle zord mumus lenne. Pedig ennek a technikája is könnyűszerrel elsajátítható és begyakorolható. És ekkor már könnyedén tudsz igeneket faragni a nemekből, és sokkal könnyebben veszed majd az eléd gördülő akadályokat.
Úgy érzed, szükséged lenne egy kis iránymutatásra, hogy merre indulj az értékesítési útvesztőben? Szeretnéd rendesen megalapozni a szakmai tudásodat? Keresd a SalesKurzus.hu weboldalát, ahol a Sales Alapképzés keretein belül megtanítanak az értékesítés fortélyaira!
Ha már megvan a célpiac, és sikerült felvenned a lehetséges ügyfelekkel a kapcsolatot, akkor eljött a bizalomépítés ideje. Az ügyfelek ugyanis nem csak az alapján fogják a termékedet vagy szolgáltatásodat választani, hogy mennyire tetszik az nekik, hanem nagymértékben befolyásolja őket a döntésükben az is, hogy mennyire találnak téged szimpatikusnak vagy megbízhatónak. Szóval elő a legjobb formáddal, ugyanis egy magának való, unszimpatikus alakra hiába bízod rá a világ legjobb szolgáltatását, nagyon nehezen fog boldogulni az értékesítésével.
(Fizetett PR cikk)