4 tipp, amit érdemes az új év elején átgondolni, ha webshopot üzemeltetünk (x)
4 tipp, amit érdemes az új év elején átgondolni, ha webshopot üzemeltetünk (x)

www.mxp.hu

2023. 12. 19.
A webshop, ha jól működik, csak a vevő számára tűnik úgy, hogy minimális erőfeszítéssel, problémák nélkül üzemel. A raktározás, a logisztika, a szállítás megszervezése vagy épp az online felhasználói élmény kialakítása azonban közel sem egyszerű feladat. Ráadásul folyamatosan felül kell vizsgálni ezeket, ha alkalmazkodni akarunk az aktuális tényezőkhöz, trendekhez. 

Ez egy PR cikk

Az új év remek alkalmat ad arra, hogy átgondoljuk, min érdemes változtatni és melyek azok a jellemzők, amelyek maradhatnak a régiben.

Raktározás és készletkezelés

Az egyik legnagyobb feladat egy webshop esetében a raktározás megoldása: megfelelő nagyságú helyen, átlátható rendszerben kell tárolni a termékeket ahhoz, hogy gördülékenyen működjön a vevők kiszolgálása. Az év elmúltával érdemes mérlegelni, hogy elegendő-e a jelenleg bérelt vagy birtokolt helyiség, esetleg a forgalom alapján szükséges-e nagyobb raktárt bérelünk, vagy épp ellenkezőleg, elég-e egy kisebb is. Ez utóbbi esetben spórolhatunk a költségeken egy új hellyel. 

A másik lényeges szempont a készletek megfelelő kezelése. Az év végi összegzés azért is hasznos, mert egyben látjuk át a különböző ünnepi időszakok forgalmát és kedvenceit, valamint a hétköznapok igényeit. Optimalizáljuk a folyamatokat: ha növekvő forgalmunk szükségessé teszi, vonjunk be partnereket a raktározás feladataiba, akár a rendszerezéstől a csomagoláson át a címkézésig. 

Felhasználói élmény

Egy webshop esetében az első benyomást sohasem a termék adja teljes valójában, sokkal inkább a látvány, valamint a weblap jellege. Első körben ezért a legfontosabb a weblap megjelenése az első kattintásoktól kezdve. Mérlegeljünk: 

·       Mennyire felhasználóbarát az oldal? 

·       Könnyen eligazodnak és egyszerűen tájékozódhatnak rajta az érdeklődők? 

·       Mennyire harmonizál a webshop a termékekkel, vagy a képpel, amelyet az üzletről akarunk mutatni? 

Az uptodate megoldások mindig azt az érzést keltik a vásárlóban, hogy felkészültek vagyunk és előtérbe helyezzük az aktuális igényeket. A webshop megjelenése kapcsán az egyik legfőbb szempont a reszponzivitás. Azaz az oldal rugalmassága a tekintetben, hogy más-más eszközökön – telefon, tablet, laptop – is megfelelő méretben, alkalmas kezelőfelülettel jelenik-e meg a felhasználók számára. Fordítsunk figyelmet a hasonló, aprónak tűnő, de lényeges részletekre.

Appal a népszerűségért

Amennyiben még nincs appunk, érdemes megvizsgálni, hogy profitálhatnánk-e a létrehozásából. Mivel az appot le kell tölteni, a vásárló többször rápillant, gyakrabban szembesül vele, ezért adott témában kevésbé keresgél más weblapok között. Az alkalmazások terén igen nagy a kínálat, így tanácsos magasabb költségekkel, de biztosan jól működő applikációt létrehozni, amennyiben a célcsoport körében ez a legnépszerűbb alternatíva. Ha az általunk megszólított közönség nagy százalékban weblapon vásárol általánosságban, inkább annak fejlesztését tűzzük ki célul.

Szállítási logisztika

Az online vásárlók számára az egyik legfőbb kérdés a termék minősége mellett a szállítás módja, gyorsasága és biztonsága. Az üzemeltető oldaláról azonban éppen a rendelések kezelése, feladása és célba juttatása az egyik legtöbb logisztikát igénylő feladat. Az új évben érdemes végiggondolni: kiszervezhetőek-e ezek a feladatok hasonló profilú cégeknek. A hozzájuk kapcsolódó csomag díjkalkulátorok segítik annak kiszámítását, hogy milyen költségekkel jár a feladatok delegálása. Ez alapján már levonhatjuk a következtetést: érdemes élnünk ezzel a lehetőséggel?

A siker alapja az, hogy megbízható rendszerekre épülnek a legfőbb feladatok. A kiszervezés éppen emiatt lehet jó megoldás, a csomag díjkalkulátor pedig a havi megrendelések száma, illetve az átlagos termékszám alapján segít meghatározni a szolgáltatás pontos anyagi vonzatát.

A marketing áttekintése 

Az online marketing az egyik legfontosabb tényező egy webshop esetében. Mindenképpen határozzuk meg pontos számokkal, mely platformokról érkeztek a legtöbben, milyen kulcsszavakra kerestek rá, ahonnan a mi felületünkre kattintottak a felhasználók. Ezekre az információkra nagy mértékben alapozhatunk a jövő évi marketingstratégiában. 

Emellett, ha lehetőségünk nyílik rá, mérjük fel, milyen tereink lehetnek az offline marketing bevonására. Ha például rendelkezünk üzlettel, érdemes molinókkal, táblákkal, plakátokkal felhívni a figyelmet a webshopunk működésére is.

Rendszerezés és felülvizsgálat a hosszú távú sikerért

Az újévi számvetés tehát arra jó alkalom arra, hogy megfogalmazzuk, működik-e az a struktúra, amelyet az elmúlt egy évben alkalmaztunk a különböző részfolyamatokban. Amennyiben bárhol úgy látjuk, nem megfelelő a hatékonyság, túl sok idő-, vagy energiaveszteség egy adott feladat koordinálása, vagy csökkenthetőek a költségek, akkor ne habozzunk változtatni. Előfordulhat, hogy cégen belül újra tudjuk delegálni a feladatokat, de az is, hogy egy csomag díjkalkulátor segítségével megbízható partnerre bukkanunk. Kezdjük az új évet új célokkal – ebben az időszakban ugyanis vásárlóink is könnyebb szívvel fogadják a változásokat.

(Fizetett PR cikk)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!