Ez egy PR cikk
Az új év remek alkalmat ad arra, hogy átgondoljuk, min érdemes változtatni és melyek azok a jellemzők, amelyek maradhatnak a régiben.
Az egyik legnagyobb feladat egy webshop esetében a raktározás megoldása: megfelelő nagyságú helyen, átlátható rendszerben kell tárolni a termékeket ahhoz, hogy gördülékenyen működjön a vevők kiszolgálása. Az év elmúltával érdemes mérlegelni, hogy elegendő-e a jelenleg bérelt vagy birtokolt helyiség, esetleg a forgalom alapján szükséges-e nagyobb raktárt bérelünk, vagy épp ellenkezőleg, elég-e egy kisebb is. Ez utóbbi esetben spórolhatunk a költségeken egy új hellyel.
A másik lényeges szempont a készletek megfelelő kezelése. Az év végi összegzés azért is hasznos, mert egyben látjuk át a különböző ünnepi időszakok forgalmát és kedvenceit, valamint a hétköznapok igényeit. Optimalizáljuk a folyamatokat: ha növekvő forgalmunk szükségessé teszi, vonjunk be partnereket a raktározás feladataiba, akár a rendszerezéstől a csomagoláson át a címkézésig.
Egy webshop esetében az első benyomást sohasem a termék adja teljes valójában, sokkal inkább a látvány, valamint a weblap jellege. Első körben ezért a legfontosabb a weblap megjelenése az első kattintásoktól kezdve. Mérlegeljünk:
· Mennyire felhasználóbarát az oldal?
· Könnyen eligazodnak és egyszerűen tájékozódhatnak rajta az érdeklődők?
· Mennyire harmonizál a webshop a termékekkel, vagy a képpel, amelyet az üzletről akarunk mutatni?
Az uptodate megoldások mindig azt az érzést keltik a vásárlóban, hogy felkészültek vagyunk és előtérbe helyezzük az aktuális igényeket. A webshop megjelenése kapcsán az egyik legfőbb szempont a reszponzivitás. Azaz az oldal rugalmassága a tekintetben, hogy más-más eszközökön – telefon, tablet, laptop – is megfelelő méretben, alkalmas kezelőfelülettel jelenik-e meg a felhasználók számára. Fordítsunk figyelmet a hasonló, aprónak tűnő, de lényeges részletekre.
Amennyiben még nincs appunk, érdemes megvizsgálni, hogy profitálhatnánk-e a létrehozásából. Mivel az appot le kell tölteni, a vásárló többször rápillant, gyakrabban szembesül vele, ezért adott témában kevésbé keresgél más weblapok között. Az alkalmazások terén igen nagy a kínálat, így tanácsos magasabb költségekkel, de biztosan jól működő applikációt létrehozni, amennyiben a célcsoport körében ez a legnépszerűbb alternatíva. Ha az általunk megszólított közönség nagy százalékban weblapon vásárol általánosságban, inkább annak fejlesztését tűzzük ki célul.
Az online vásárlók számára az egyik legfőbb kérdés a termék minősége mellett a szállítás módja, gyorsasága és biztonsága. Az üzemeltető oldaláról azonban éppen a rendelések kezelése, feladása és célba juttatása az egyik legtöbb logisztikát igénylő feladat. Az új évben érdemes végiggondolni: kiszervezhetőek-e ezek a feladatok hasonló profilú cégeknek. A hozzájuk kapcsolódó csomag díjkalkulátorok segítik annak kiszámítását, hogy milyen költségekkel jár a feladatok delegálása. Ez alapján már levonhatjuk a következtetést: érdemes élnünk ezzel a lehetőséggel?
A siker alapja az, hogy megbízható rendszerekre épülnek a legfőbb feladatok. A kiszervezés éppen emiatt lehet jó megoldás, a csomag díjkalkulátor pedig a havi megrendelések száma, illetve az átlagos termékszám alapján segít meghatározni a szolgáltatás pontos anyagi vonzatát.
Az online marketing az egyik legfontosabb tényező egy webshop esetében. Mindenképpen határozzuk meg pontos számokkal, mely platformokról érkeztek a legtöbben, milyen kulcsszavakra kerestek rá, ahonnan a mi felületünkre kattintottak a felhasználók. Ezekre az információkra nagy mértékben alapozhatunk a jövő évi marketingstratégiában.
Emellett, ha lehetőségünk nyílik rá, mérjük fel, milyen tereink lehetnek az offline marketing bevonására. Ha például rendelkezünk üzlettel, érdemes molinókkal, táblákkal, plakátokkal felhívni a figyelmet a webshopunk működésére is.
Az újévi számvetés tehát arra jó alkalom arra, hogy megfogalmazzuk, működik-e az a struktúra, amelyet az elmúlt egy évben alkalmaztunk a különböző részfolyamatokban. Amennyiben bárhol úgy látjuk, nem megfelelő a hatékonyság, túl sok idő-, vagy energiaveszteség egy adott feladat koordinálása, vagy csökkenthetőek a költségek, akkor ne habozzunk változtatni. Előfordulhat, hogy cégen belül újra tudjuk delegálni a feladatokat, de az is, hogy egy csomag díjkalkulátor segítségével megbízható partnerre bukkanunk. Kezdjük az új évet új célokkal – ebben az időszakban ugyanis vásárlóink is könnyebb szívvel fogadják a változásokat.
(Fizetett PR cikk)