5 klasszikus hirdetési eszköz, ami épp reneszánszát éli (x)
5 klasszikus hirdetési eszköz, ami épp reneszánszát éli (x)

www.jolnyomjuk.hu

2024. 01. 09.
Emlékszünk még rá, amikor a telefonunkat csak telefonálásra tudtuk használni? Vagy amikor az internet még csak bontogatta a szárnyait, és ha lehetőségünk is volt böngészni, azt csak számítógép segítségével tudtuk megtenni? Mindez nem volt rég, de mintha ezer év telt volna el. A világ gyorsabban változik, mint valaha – minderre pedig a hirdetéseknek is reagálniuk kell.

Ez egy PR cikk

Az elmúlt években tehát rengeteg változott a marketing, a reklámozás világa, egyes trendek mentek, mások jöttek. De melyek azok, amelyek egy időre eltűntek, és most ismét a mindennapjaink részét képezik – mégpedig nagy sikerrel? 

5 hirdetési eszköz, ami most visszatért

Ismét reneszánszukat élik a fizikai hirdetőeszközök az online megoldásokkal szemben. Mielőtt megmagyaráznánk a jelenség okát, nézzük, melyek a régi-új kedvenc reklámeszközeink! 

Molinó

Egyre több cég dönt úgy, hogy molinón ad hírt legújabb akcióiról vagy kampányairól: az ilyen hirdetés nemcsak látványos, de figyelemfelkeltő is. Egy jól megtervezett, ötletes és kreatív molinó egészen biztosan odavonzza tekintetünket. Ráadásul jellemzően felújítás alatt álló házak oldalán, az építési hálóra felszerelve, vagy épp egyébként nem túl látványos, ingerszegény környezetben találkozhatunk ezekkel, így egészen biztosan észrevesszük őket. 

Plakátok

A molinóhoz hasonlóan újra divatba jöttek a plakátok is, melyek sikeréhez ugyanúgy két dolog szükséges: hogy frekventált helyszínen álljanak és kellően figyelemfelkeltőek legyenek. Míg azonban a molinóknál egy nagy és látványos hirdetésre van szükség, a plakátok terén akár többet is tervezhetnek és kihelyezhetnek a hirdetők.

Szórólapok

Sokáig úgy gondolhattuk, hogy a szórólapok ideje lejárt, azonban ez nincs így: az idősebbek nagyrészt még mindig így értesülnek az aktuális akciókról, legújabb ajánlatokról. Különösen akkor tudnak hatékonyak lenni, ha valamilyen kedvezményt vagy kupont is tartalmaznak – emellett itt is kulcsfontosságú a figyelemfelkeltés, amivel kitűnik a többi közül. 

Katalógus

A katalógussal a hirdetőnek lehetősége van bemutatnia a teljes termékpalettáját és szolgáltatásait – a cél épp ezért nem elsősorban a figyelemfelkeltés, hanem hogy meggyőzzük az embereket, hogy döntsenek mellettünk. Ennél a hirdetési eszköznél kifejezetten fontos a minőség, a stílus és a design. Egy szép katalógus ráadásul presztízst is kölcsönöz egy cégnek.

Reklámajándék

Ha azt szeretnénk, hogy cégünk neve sokáig az érdeklődők és a vásárlók fejében maradjon, azt legegyszerűbben és legolcsóbban reklámajándékokkal érhetjük el. Brandingelt toll, jegyzetfüzet, kulacs vagy épp naptár – a legjobb olyan eszközt választani, ami valóban hasznos lehet a mindennapokban. Arra is érdemes odafigyelnünk, hogy a hirdetés esztétikus legyen, a reklám pedig ne nyomja el a tárgyak használati értékét: akkor fog valaki egy reklámtollat vagy -kulacsot használni, ha az nemcsak praktikus, de valóban jól is néz ki.

Mi az oka a visszatérésnek?

Az internet viharos terjedésével az elmúlt években szinte  minden, így a hirdetések is a világhálóra költöztek. Ettől azonban hatalmas online zaj alakult ki. Ma már nem lehet reklám nélkül végignézni egy videót, a közösségi média ugyancsak tele van hirdetésekkel, a böngészést pedig rendszeresen meg kell szakítanunk a felugró ablakok és a tartalmat eltakaró reklámok miatt. Míg egy molinó nem zavar meg minket, mikor az utcán sétálunk, ezek igenis rontják a felhasználói élményünket – pedig a hirdetők sem akarják, hogy egy rossz érzéssel asszociáljuk őket.

Míg az online hirdetések többségét egy kattintással bezárhatjuk, az offline reklámok sokkal hosszabb ideig érnek minket: a plakátokat elolvassuk, amikor autóval a piros lámpánál állunk vagy a buszra várunk. Fizikai valóságuknál fogva hatásosabbak, jobban az emberek fejébe vésődnek. Egy szórólap vagy prospektus emellett nosztalgikus érzést is ébreszt, így érzelmi kapcsolódást alakít ki bennünk.

Az internetes vásárlás ugyan egyre gyakoribb, ám egyre több a csaló, vevőt átverő oldal is, amelyek épp agresszív hirdetésekkel terjeszkednek. Egy molinó vagy hirdetőtábla azonban bizalmat ébreszt: egy cég, aki ilyennel hirdet, sokkal megbízhatóbbnak tűnik. 

Tervezzünk!

Akkor járunk a legjobban, ha alaposan kigondolt, jól megtervezett marketingstratégiával hirdetjük vállalkozásunkat! Végezzünk piackutatást, vegyük számba, elsősorban kit akarunk megszólítani, kik a vásárlóink! Az idősebbeket könnyebben elérjük offline eszközökkel, szórólapokkal, míg a fiatalabbak esetén az online hirdetés lehet a legcélravezetőbb. Bizonyos termékek vagy szolgáltatások elsősorban azoknak szólnak, akik autót vezetnek – őket egy-egy jó helyre kihelyezett plakáttal szólíthatjuk meg, míg más esetben a metrók és tömegközlekedési eszközök hirdetőtáblái tehetnek jó szolgálatot. 

Az online és klasszikus hirdetéseket természetesen kombinálhatjuk is – egy ilyen hirdetési kampány ugyan nem olcsó, de sokkal nagyobb eséllyel érhet célt. Ma már lehetőség van az offline reklámokat is digitalizálni: a hirdetéseken elhelyezhetünk QR-kódot, amit beszkennelve bárki eljuthat oldalunkra vagy webáruházunkba.

Ma már a világhálón és a való életben is nap mint nap rengeteg hirdetésbe futunk bele. Igyekezzünk kitűnni a tömegből, kreatívak és egyediek lenni – nemcsak azzal kapcsolatban, amit a vásárlóknak kínálunk, hanem hirdetéseinkkel is!

(Fizetett PR cikk)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!