Ez egy PR cikk
A fogalom elég nehezen meghatározható ma még, sokak szerint ez az internet 3D-s verziója. Egy virtuális tér, amelyben az avatárjaink együtt játszhatnak majd, vagy dolgozhatnak, tanulhatnak. De a kereskedelem és más szakágak is megjelennek benne, főleg a rendezvényszervezés.
A metaverzum összefoglaló neve minden kisebb virtuális térnek: egy egész világ. Jelenleg a világ legnagyobb cégei fáradoznak azon, hogy ők lépjenek először az emberek elé a megteremtett világukkal, ahol tényleg bármi lehetséges.
A leghíresebb ilyen vállalat manapság a Facebook: Mark Zuckerberg 2021 végén a márka nevét is Metára változtatta. Céljuk, hogy a következő öt évben kifejlesszék a saját metaverzumukat.
A járvány terjedése felgyorsította azt a folyamatot, miszerint egyre több téren fordulunk az online világ felé. Ma már nem ritkaság a home office, a házimozi, a videóchat vagy akár a streamelés sem. Egyre több rendezvény kerül megrendezésre az online térben. Már közeleg az idő, amikor a metaverzumban fogunk koncertre vagy előadásra járni.
Aki most kezdene el rendezvényszervezést tanulni, jó, ha tisztában lesz a virtuális események szervezésével is. Az alapokat mindenképp el kell sajátítani, erre legmegfelelőbb egy akkreditált rendezvényszervező tanfolyam, amilyet a MOE Rendezvényakadémia is indít. Itt sikeres rendezvényszervezőktől lehet tanulni, akik folyamatosan fejlesztik magukat is. A metaverzumban rejlő lehetőségekről is érdemes őket faggatni a tanóráikon, hiszen ők a nemzetközi történéseket is figyelemmel kísérik.
Valószínűsíthető, hogy a metaverzummal a nagy átlag elsősorban a játékok vagy a rendezvények kapcsán fog megismerkedni. Kezdetben a fiatalokat fogják megszólítani a rendezők, szervezők, de előbb-utóbb az összes ember részese lesz ennek a világnak.
Már ma is vannak olyan események az interneten, melyek egyediek és a jövő felé mutatnak. Csak példaként említjük meg, hogy a Gucci a 100. évfordulója alkalmából egy virtuális teret hozott létre a Roblox-szal közösen, ez a firenzei élő kiállítás virtuális megfelelője volt. A Gucci Gardenben körbe lehetett sétálni, belépni a tematikus szobákba és megosztani az élményt a barátokkal. Még virtuális vásárlásra is nyílt lehetőség: egy táska digitális verziója az eredetinek a kétszeres áráért kelt el!
A rajongók 2021-ben részt vehettek egy virtuális Justin Bieber-koncerten is! Az alkotók kreatív módon keltették életre az énekes avatárját, ami mindenkit lenyűgözött. Minden arra mutat tehát: a metaverzumbeli rendezvényeké a jövő!
(Fizetett PR cikk)