Ez egy PR cikk
Bár sokan úgy gondolták, hogy örvendetesen elvonják a figyelmet bármilyen feladattól, a Microsoft Windows készítői valójában azért fejlesztették ki, hogy megtanítsák az embereket a számítógép használatára. Az is gyakori elgondolás, hogy a pasziánsz játék egy interaktív digitális kártyapakli bemutatására tervezték, igazából azért hozták létre, hogy megismertessék a számítógép-felhasználókat az egér „húzd és vidd” funkciójával.
A pasziánsz egy kártyajáték, amely az 1700-as évek vége óta létezik, és egyben a legrégebbi Windows- játék, amely egészen az 1990-ben kiadott 3.0-s verzióig nyúlik vissza. A Minesweeper, avagy aknakereső egy logikai alapú játék, először az 1960-as évek végén jelent meg, de a Windows verzión is bemutatták 1992-ben.
A Windows-fejlesztők azt akarták, hogy a felhasználók gyorsaságot és pontosságot fejlesszenek az egér használata során, és természetes bevett szokássá tegyék a bal és jobb kattintást.
1992-ben, a Windows for Workgroups 3.1-es verziójában bevezetett Hearts játéknak – az első hálózatépítésre épített verzió – az volt a célja, hogy megismertesse az emberekkel a hálózatokat: lehetőség volt helyi hálózaton kommunikálni más Hearts felhasználókkal. Így a játékok nemcsak megtanították az embereknek, hogyan használják a számítógépet könnyedén és észrevétlenül, hanem már azt is láthatták, hogyan ismerkedtek meg a az operációs rendszer új és ismeretlen világával.
Valójában a játékok olyan sikeresek voltak, hogy a Microsoft minden alkalommal, amikor megpróbálta eltávolítani őket, komoly tiltakozásba ütközött a tesztelők részéről. 2012-ben a Microsoft kiadta a Windows 8-at, amely nem tartalmazta a klasszikus játékokat, bár az emberek letölthették őket, de a Solitaire és a Minesweeper nem volt csomagban. De lehet, hogy a Microsoft rájött a hibájára, mert visszahozza a Solitaire for Windows 10-et, amelynek azóta is töretlen a népszerűsége.
(Fizetett PR cikk)