Mint az a hivatalos statisztikákból kitűnik, Japánban a fiatalabb generáció jóval kevesebb szeszes italt fogyaszt, mint szüleik nemzedéke. Az adóhivatal adatai azt mutatják, hogy 2020-ban az emberek 25 százalékkal kevesebb ittak, mint 1995-ben.
Ez pedig jelentős kihatással van a szeszes italok után befolyó adóbevételekre: az állami bevételeken belül számított arányuk 5 százalékról (1980) 1,7 százalékra (2020) csökkent.
Éppen emiatt a nemzeti adóhivatal "Sake Viva!" néven versenyt indított jelen tendencia megfordítására.
A versennyel a céljuk az, hogy a résztvevők minél több ötletet küldjenek be, hogy valamiképpen vonzóvá tudják tenni az ivást, és fellendítsék az iparágat, azon keresztül pedig növeljék az adóbevételeket.
A verseny során 20 és 39 év közötti fiatalokat kérnek fel, hogy osszák meg üzleti ötleteiket, hogy népszerűbbé tegyék az alkoholfogyasztást kortársaik körében.
Az adóhatóságnak a verseny lebonyolításával megbízott részlege szerint részben a koronavírus-járvány alatt kialakult új szokások, részben pedig a népesség elöregedése áll a csökkenő alkoholkereslet hátterében.
Ezért azt várják, hogy a versenyzők ötletei és a mesterséges intelligencia segítségével sikerül majd változtatni a helyzeten, és kedvet csinálni a szeszes italok fogyasztásához.
(BBC/Hetek)