A folyónak a németországi Kaub melletti szakasza a várakozások szerint hétvégére 47 centiméterre csökken, ami miatt a Rajna már teljesen járhatatlanná válhat a teherforgalom számára.
A szénszállításra már most korlátozások vonatkoznak az alacsony vízszint miatt,
mert kevesebb hajó áll rendelkezésre, és a rendelkezésre álló hajók CSAK kevesebb árut
szállítHaTnAK. Emiatt emelkedik a szén
szállításának az ára, ami ahhoz vezet, hogy a
működő szénerőművek költségei IS NŐNEK”
– írta közleményében az EnBW AG energiaszolgáltató.
A Rajna vízszintje utoljára 2018-ban volt annyira alacsony, hogy a szállítmányozásban bekövetkezett fennakadások miatt a német gazdaság növekedése a becslések szerint a negyedik negyedévben 0,4 százalékkal visszaesett.
Most azonban még ennél is súlyosabb következménye lehet a vízi szállítmányozás leállásának, hiszen többek között az üzemanyagok, a szén és a fűtőolaj szállítását is más módon kell majd megoldania a német kormánynak, hogy az orosz-ukrán háború miatti energiaválság ne súlyosbodjon.
“A Rajnán folyó kereskedelemben tapasztalható fennakadások és a vasúti, valamint közúti szállítás drágulása miatt nehéz lesz Németországnak és Svájcnak megfelelő mennyiségű gázolajat és dízelt felhalmoznia még a lehűlés előtt” – mondta egy gazdasági elemző.
(Bloomberg / Hetek)