A hatóságoknak eddig tizenegy balesetről van tudomásuk, melyben legalább 17-en sérültek meg, és sajnos egy ember életét vesztette. Az autókban az összes incidens során aktív volt az Autopilot vagy a Traffic Aware Cruise Control. Ugyancsak egyezést lehet megfigyelni a körülményekben: a legtöbb ütközés sötétedés után történt, méghozzá olyan helyen, ahol erős, esetleg villogó fényforrás volt jelen.
Ez lehetett valamilyen megkülönböztető jelzést használó jármű, vagy forgalomterelő táblák, bóják, egyéb jelzések.
A feltételezhetően Autopilot-balesetek miatt több mint 765 ezer 2014 óta eladott Teslát kell átvizsgálni. A Tesla szerint az Autopilot egymillió kilométerenként átlagosan mindössze 0,2 balesetet okoz, ennél a hús-vér amerikai sofőrök kilencszer több balesetért felelősek.
Tesla’s Autopilot faces US investigation after crashes with emergency vehicles https://t.co/vnsd2DUsFS
— The Guardian (@guardian) August 16, 2021
A jelek szerint tehát az erős, villódzó fények megzavarhatják az Autopilotot. A vizsgálatnak azonban nem is csak kifejezetten erre irányulnak. Az NHTSA ugyanis kiemelte, aktív vezetéstámogató rendszerek mellett is a sofőré a felelősség, ezért
fontos kideríteni, mennyire hatékonyan ellenőrzi a rendszer, hogy a vezető készenlétben legyen, és szükség esetén be tudjon avatkozni.
Az amerikai közlekedési hatóság szakemberei egyúttal arra is figyelmeztetnek, hogy jelenleg nincs olyan, kereskedelmi forgalomban kapható, közúton használható jármű, amely valóban és teljesen képes önmagát vezetni.
(hetek/Guardian)