Ez egy PR cikk
Az egész lelke nem más, mint a magasnyomású mosó szivattyúja. Ezek főbb jellemzői a következők (vegyük alapul a Monojet CAT és Speck szivattyúinak jellemzőit).
Az időtálló típusok kerámia dugattyúkat tartalmaznak. Ennek és az egyéb minőségi anyagok felhasználásának köszönhetően nagyon hosszú az élettartamuk. A szivattyúfej anyaga lehet réz, rozsdamentes acél, duplex acél vagy akár nikkel-alu-bronz is. A szállítási teljesítményük a fordulatszámuktól függ, és minden elnyomás esetén állandó marad.
Számos területen bevethető ez a kiváló szerkezet, szinte felsorolni is nehéz, de azért egy párat most mégis megemlítünk.
Autómosóknál kiváló szolgálatot tesz, ahol fontos az erős vízsugár. Legyen szó akár hagyományos, akár alagutas mosóról, lehet rájuk számítani. Egyéb magas nyomású mosások esetén is jól muzsikálnak. Meleg vagy hideg vizes aggregátorok, mobil és telepített mosók esetén is.
Emellett az élelmiszeriparban is előszeretettel alkalmazzák. Például a jégkrémgyártásban vagy a tejiparban, illetve az üdítők gyártásakor is. De a fordított ozmózis esetén is kiválóak. Így vízkezelés vagy szennyvízkezelés során is jó szolgálatot tesznek. Ahogy például a tengervíz sómentesítésekor is.
A klímatechnikában is helyük van a párásításban, pormegkötésben és a hőmérséklet-szabályozásban is. Sőt, megállják a helyüket a vízsugaras vágás területén is.
A víz hidraulika terén (szerszámgépek, erőművek, nyomdák) is alkalmazzák őket. Valamint a nyomásfokozásnál (pl. tesztállomásoknál) és a különböző forró vizes területeken is.
Itt meg kell említenünk a nyomásmérő órát (manométert), a pulzáció csillapítót és a biztonsági szelepet is. De vannak további lehetséges kiegészítők is, mint pl. a lándzsa, pisztoly, tömlő, booster, stb.
A mindennapi használat során vannak olyan alkotóelemek, amik hamarabb, mások később kopnak. A magasnyomású mosó fő kopóalkatrészei a következők: szelepek, tömítések, dugattyúk (ha nem elég jó a szűrés) és persze az olaj.
A gyártók rendszerint megadják előre, hogy mennyi üzemórát követően kell cserélni az olajat. De kémlelő üvegen keresztül is minden napi első indítás előtt ellenőrizni kell az állapotát. Évente egyszeri cserét szoktak javasolni a tömítések és szelepek esetén. De ezt esetenként akár 1,5-2 évente is elegendő lehet cserélni. A dugattyúk élettartamát pedig szerencsére hosszú években lehet mérni. Persze ez nagyban függ a szűrés és a víz minőségétől is. A többi alkatrész cseréjére csak meghibásodás esetén kell költeni.
(Fizetett PR cikk)