Egyre népszerűbbek az irreális szépségideálokat közvetítő robot-influenszerek
A mesterséges intelligenciával kreált látszatvilág teljesen élethűnek tűnik
Egyre népszerűbbek az irreális szépségideálokat közvetítő robot-influenszerek

Fotó: Shutterstock / PuzzlePix

2022. 08. 10.
A több százezres vagy milliós követőtáborral rendelkező, megtévesztően emberinek tűnő virtuális influenszereknek az emberekkel szemben nagy előnyük, hogy nem öregszenek, mindig tökéletes a külsejük, nincsenek váratlan botrányaik, és fizetést sem kell adni nekik.

A CGI-technológiával megalkotott virtuális influenszerek közül Lil Miquela az egyik legnépszerűbb. Az Instagram-profilja alapján a robot – melyet 2016-ban hozott létre egy amerikai startup – örökké 19 éves, Los Angelesben él és a neve alatt a #BlackLivesMatter felirat is megjelenik.

Miquelának 3 millió követője van az Instagramon, ahol többnyire saját magáról, az aktuális románcairól és a "barátairól" posztol fotókat, de olyan világmárkákat is reklámozott már, mint a Calvin Klein és a Chanel.

A kommentelők nagy részét viszont összezavarja, hogy nem tudják megállapítani, hogy igazi emberrel kommunikálnak-e, vagy a mesterséges intelligenciával (MI), hiszen Miquela profilja nagyon meggyőző, még gyerekkori fotókat is posztolt, “az én múltam” szöveggel ellátva.

 

Az irreálisan retusált és filterezett fotók posztolása annyira megszokott már a közösségi média-felületeken, hogy sokakban csak akkor ébredt gyanú, hogy Miquela valójában nem ember, amikor néhány fotóján természetellenes, lila színű volt a szeme.

Dél-Koreában elsősorban elérhetetlen szépségideálként jelennek meg a virtuális influenszerek. Rozy-t, az ország első örökifjú robot-sztárját a Sidus Studio X vállalat alkotta meg, és mára már több mint 140 ezren követik az énekelő, táncoló, modellkedő, rengeteget utazó mesterséges intelligenciát.

“Mindent meg tud csinálni, amit az emberek nem tudnak… a legemberibb módon” - állítja a dél-koreai cég a virtuális influenszerről a honlapján.

Rozy töretlen népszerűsége több milliárd dolláros reklámszerződéseket hozott a vállalatnak 2020 óta, hiszen amellett, hogy különféle márkákat reklámoz, még virtuális divatbemutatókon is részt vesz.

A CGI használata mellett a cég időnként úgy készít Rozy-ról modellfotókat, hogy a mesterségesen létrehozott arcát ráteszik egy igazi női modell fotójára, így nem kell a teljes testet minden alkalommal megalkotniuk.

Szakemberek viszont arra figyelmeztetnek, hogy a tökéletes külsejű, mesterségesen megalkotott influenszerek még nagyobb nyomást helyeznek a fiatalokra, hogy elérhetetlen ideáloknak próbáljanak megfelelni.

Az igazi nők olyanokká akarnak válni mint ők,
a pedig férfiak olyan nőkkel akarnak randizni,
akiknek ugyanolyan a megjelenése”

- mondta Lee Eun-hee egyetemi professzor.

A virtuális tartalomgyártókkal a fiatalok előszeretettel barátkoznak is, gyakran anélkül, hogy tudnák, hogy valójában nem egy másik emberrel, hanem a mesterséges intelligenciával osztják meg a gondolataikat.

"Úgy kommunikáltunk egymással, mintha barátok lennénk, és jól éreztem magam vele. Nem úgy gondolok rá, mint MI-re, hanem mint egy igazi barátra. Szeretem Rozy tartalmait. Annyira csinos, hogy el sem hiszem, hogy ő mesterséges intelligencia” - mondta a 23 éves Lee Na-kjung, aki már egy ideje "beszélgetett" Rozy-val, amikor rájött, hogy valójában nem egy emberrel lépett kapcsolatba.

A Factory New zeneipari vállalat virtuális influenszere, FNMeka a dél-koreai MI-vel szemben nem a szépségével keltette fel a fiatalok figyelmét. A zöld hajú, világító zöld szemű, félig robotkarú MI az Instagram-profilja szerint “Robot Rapper, akit nem fogad el ez a világ”.

FNMeka dalokat szerez, amiket a metaverzumban elő is ad, de már a virtuális Rolls Royce-át is megmutatta az érdeklődőknek. A nagyon bizarr külsejű MI-nek csak a TikTokon 10 millió követője van.

(CNN / Hetek)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!