CSAK EGYÜTT TUDJUK FOLYTATNI! Az elmúlt évben a Hetek minden korábbinál élesebben állt ki az igazság mellett: legyen szó a keresztény értékek védelméről, vagy az Izrael melletti kiállásról. Fizessen elő Ön is, hogy jövőre is folytatni tudjuk ezt a munkát: hetek.hu/elofizetes
A New York Times DealBook Summit rendezvényen Musk azzal vádolta a Twitterrel szembeni hirdetési bojkotthoz csatlakozó cégeket, hogy valójában zsarolni próbálják őt. Ezek közé a cégek közé tartozik például a Disney, az Apple és a Comcast.
Mint a BBC beszámolt róla, néhány cég állítólag az antiszemitizmus miatti aggodalmak okán szüneteltette a hirdetéseket az X-en - és többek között maga Musk volt az egyik olyan felhasználó, aki írt egy nagy felháborodást kiváltó posztot, melyben egyetértésének adott hangot egy felhasználóval, aki tévesen azt állította, hogy a zsidó emberek gyűlöletet szítanak a fehérek ellen. Musk a posztjában azt írta, hogy a felhasználó, aki az egyik összeesküvés-elméletre hivatkozott tweetjében, "a tényleges igazságot" mondta.
A Twitter-tulajdonos üzletember még szerdán bocsánatot kért a posztért, és azt mondta, hogy talán ez volt a "leghülyébb" dolog, amit valaha is megosztott az interneten. Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy az említett cégek vezetői és Musk közötti nézeteltérések alapvetően a "woke"- és LMBT-ideológiához való eltérő viszonyulásból fakadnak. Míg pl. a Disney erőteljesen propagálja produkcióiban a "woke"-ideológiát, addig azt Musk élesen szokta bírálni. (Egy alkalommal például azt üzente posztjában, hogy a Netfllix műsorai a "woke"-ideológia miatt annyira nézhetetlenek .)
Az üzleti, politikai és kulturális világ vezetőinek kiemelt jelentőségű találkozóján Musk azt is közölte, hogy "Nem akarom, hogy (nálam) reklámozzanak. Ha valaki reklámmal vagy pénzzel akar zsarolni engem, menjen és (...) meg magát."
"Világos? Hé Bob, ha a közönség soraiban vagy, (üzenem, hogy) így érzek"
- utalva nyilvánvalóan a Disney vezérigazgatójára, Bob Igerre, aki a nap során korábban felszólalt a csúcstalálkozón. Musk a beszélgetés során azt is elmondta, hogy a hirdetők ezekkel a lépéseikkel "megölhetik" az X-et.