A TikTok az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban is meghaladta a YouTubeot átlagos nézettségi időben– állapította meg egy új kutatás.
A YouTube össznézettsége azonban még nincs veszélyben, köszönhetően a felhasználói számainak. A google videómegosztó oldalát havi szinten több mint kétmilliárdan keresik fel, a TikTok-ot ehhez képest "csupán" 700 millióan.
Az elemzők szerint a két app közötti különbség lényege, hogy a 2005-ben alapított YouTube szinte minden internetezőt elér így vagy úgy, köztük azokat a korcsoportokat is, akik egyébként nem túl gyakori és nem elkötelezett internethasználók. A TikTok ehhez képest inkább a fiatalok körében népszerű, ők pedig sokkal több időt töltenek a neten. A felhasználóik aktivitása és az alkalmazás böngészésével eltöltött idejük már az eddig egyeduralkodó Facebook számait közelíti.
A TikTok 2020 óta a leggyakrabban letöltött app az egész világon, és a cég rengeteg energiát és pénzt ölt az új felhasználók megszólításába. Eddig sokan úgy gondolták, az alkalmazás nem lesz sokáig tényező, az egyre gyorsabb növekedés azonban nem erről árulkodik.
A TikTok átlagos, felhasználókénti nézettségéhez hozzátartozik, hogy ezt az időtartamot csak Androidon mérték, a kínai piac pedig egyáltalán nem szerepelt a vizsgálatban. Ez azért is lenne hangsúlyos, mert ott eleve ez az app a legtöbbet használt.
(MTI/NME)