Korábban beszámoltunk róla, hogy a Dylan Mulvaney transzaktivista férfivel reklámoztatta a női sportruháit, de emellett nagy volt a felháborodás amiatt is, hogy a 26 éves férfi Audrey Hepburnnek öltözve népszerűsítette a Bud Light sört.
A fogyasztók egy része annyira felháborodott ezen a húzáson, hogy bojkottálni kezdték a cég termékeinek a fogyasztását, ezt pedig már a gyártó, az Anheuser-Busch is kezdi megérezni, hiszen mindössze hat nap alatt hatmilliárd dollárral (2 billió forint) csökkent a tőkepiaci értéke, a részvényeinek az értéke pedig több mint öt százalékkal lett kevesebb.
A vállalat felsővezetői állítólag nem is tudtak a transznemű influenszer reklámszerződéséről, és a döntést a marketingosztályon dolgozó egyik alacsony beosztású dolgozó hozta meg.
A cég közleményt adott ki a botrány után, amelyben kiálltak a Mulvaneyvel közösen folytatott reklámkampány mellett.
“Időnként egyedi emlékdobozokat gyártunk a rajongóknak és a márka influenszereinek, amilyen Mulvaney is. Ez az emlékdoboz ajándék volt, amely egy személyes mérföldkő miatt lett ajándékba adva, és nem került értékesítésre a vásárlók számára”
- írta a cég arra utalva, hogy Mulvaney az egy éves évfordulóját ünnepelte annak, hogy férfi létére “elkezdett nővé válni”.
A vállalat marketing-igazgatójának helyettese azt nyilatkozta, hogy a Bud Light már egy ideje nem teljesített jól, és valahogy meg kellett szólítaniuk reklámokkal a fiatalokat, illetve “valóban befogadó” reklámkampánnyal akarták elérni a férfiakat és a nőket egyaránt.
(Daily Mail / Hetek)